تسليت به شعر...

«از ملك سخن حكم‌گزاران همه رفتند...»

اعضاي هيأت علمي گروه زبان و ادبيات فارسي دانشگاه شهيد چمران اهواز به‌مناسبت درگذشت دكتر قيصر امين‌پور پيام تسليتي صادر كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين پيام آمده است: «وقتي چشمي به جهان گشوده مي‌شود، گويي ابرها مي‌بارند و گل‌ها مي‌شكفند و دل‌ها تازه مي‌شوند و باد در گوش طبيعت به شادماني زمزمه مي‌كند. آن‌گاه لب‌ها به خنده باز مي‌شوند و اين‌چنين است كه "زندگي رسم خوشايندي" مي‌شود؛ اما دريغ با كوچ هر شاعر، ستاره‌اي خاموش مي‌شود و زمين سرد و گل‌ها پژمرده.

درگذشت غم‌انگيز شاعر گرانقدر، انسان دردمند و استاد محبوب دانشكده‌ي ادبيات دانشگاه تهران، زنده‌ياد دكتر قيصر امين‌پور چنان تلخ و نابهنگام بود كه هنوز دوستداران شعر و سخن او، آن را باور ندارند.

در سال‌هاي اخير، مرگ پي در پي شاعران ايران‌زمين به پديده‌اي هراسناك تبديل شده و بدين روي اگر براي شعر معاصر فارسي بيمناك باشيم، چندان بي‌وجه نيست.

زنده‌ياد دكتر قيصر امين‌پور شاعري استاد و استادي شاعر بود. او به جهت علمي براي دانشجويانش استادي پرفايده و پرجاذبه و به لحاظ منش و سلوك متخلق به اخلاق نيك و نمونه‌اي كم‌نظير بود.

شاعران و علاقه‌مندان به شعر پارسي نيز محضر او را بسي مغتنم مي‌داشتند و پر واضح است كه بخشي از شعر معاصر ايران، با مرگ دكتر امين‌پور ناسروده خواهد ماند و از اين جهت بايد به شعر، آري به شعر پارسي تسليت گفت.

جامعه‌ي علمي و دانشگاهي كشور بويژه رشته‌ي زبان و ادبيات فارسي نيز با فقدان آن عزيز، استادي كم‌نظير را از دست داد؛ پس بايد به همه‌ي استادان و دانشجويان و علاقه‌مندان در سراسر كشور نيز تسليت بگوييم.

اما و هزار اما، كوچ غم‌انگيز دكتر امين‌پور بيش از همه بر خانواده‌ي گرامي، بويژه همسر بردبار، فرزند دلبند و پدر محترم و ديگر بستگانش بسيار گران آمد. به محضر همه‌ي اين عزيزان تسليت عرض مي‌كنيم و از درگاه پروردگار مهربان براي آن مرحوم، غفران و آمرزش و براي بازماندگان، صبر و اجر مسألت داريم.

و قاف / حرف آخر عشق است / آن‌جا كه نام كوچك من / آغاز مي‌شود!»

اتحاديه‌ي تهيه‌كنندگان و توزيع‌كنندگان فيلم سينماي ايران نيز با انتشار پيامي درگذشت قيصر امين‌پور را تسليت گفت.

در اين نوشته آمده است: اتحاديه‌ي تهيه‌كنندگان و توزيع‌كنندگان فيلم سينماي ايران، درگذشت شاعر عزيز و ارجمند دكتر قيصر امين‌پور را تسليت مي‌گويد.

او شاعر شيرين‌سخن نسل انقلاب و اديبي ماندگار بود كه بي‌شك نامش در ادبيات و شعر فارسي خواهد ماند.

اتحاديه‌ي تهيه‌كنندگان براي آن عزيز علو درجات و براي دوستان، دوستداران و بخصوص خانواده‌ي عزادار آن مرحوم صبر طلب دارد.»

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱۳ آبان ۱۳۸۶ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 8608-08068
  • خبرنگار :