نايب رييس اتاق بازرگاني ايران: ادغام وزارتخانه‌هاي صنايع و بازرگاني نتايج مطلوبي ندارد

تجربه نشان داده است كه ادغام وزارتخانه‌ها نتايج مطلوبي ندارد. علا ميرمحمد صادقي ـ نايب رييس اتاق بازرگاني ايران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگاني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با تاكيد بر اينكه معايب ادغام وزارت صنايع و معادن با بازرگاني بيش از محاسن آن است افزود: تجربه ثابت كرده است كه پرداختن همزمان به چند وظيفه ناممكن است به طوري كه چند سال پيش وقتي وزارت صنايع و معادن در هم ادغام شد و سپس تصميم گرفته شد كه معاون معدني انتخاب شود و حتي در آن زمان مطرح شد كه معدن از بين رفته است و بايد احيا شود. ميرمحمد صادقي تصريح كرد: وزيري كه حتي فرصت ملاقات با بخش خصوصي ندارد چگونه مي‌تواند وظايف و مسووليت‌هاي صنعت و بازرگاني را برعهده گيرد و چنانچه براي هر يك از اين دو بخش معاونت تعريف شود در نهايت اين وزير است كه بايد در برابر مجلس پاسخگو باشد لذا نبايد با ادغام هيچ‌يك را تضعيف كرد. نايب رييس اتاق ايران گفت: دولت بايد سعي كند با اجراي صحيح و كامل سياست‌هاي اصل 44 حجم خود را كوچك كند ولي با انجام ادغام‌ها حذف نشود. ميرمحمد صادقي تصريح كرد: با ادغام دو وزارت صنايع و بازرگاني موافق نيستيم چرا كه معتقديم كارها بايد تخصصي بوده و تكرار تجربه ناموفق ادغام معادن در صنايع نباشد. انتهاي پيام
  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۳۸۶ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8607-16011.62364
  • خبرنگار :