اطلاعاتي را كه در اختيار محققين ايراني قرار نمي‌دهند، به راحتي به شركت‌هاي خارجي مي‌دهند نهادي بايد پاسخگو باشد روش كنوني پاسخگوي مديريت علمي مخزن نيست

استادان دانشگاه براي به دست آوردن كمترين اطلاعاتي از يك مخزن مشكلات بسيار زيادي دارند، اين در حالي است كه اطلاعاتي را كه حاضر نيستند در اختيار محققيق، متخصصين و دانشجويان كارشناسي ارشد و دكترا قرار دهند، به راحتي در اختيار شركت‌هاي خارجي قرار مي‌دهند.

دكترعلي وطني معاون آموزشي- پژوهشي انستيتو نفت دانشگاه تهران، با بيان اين مطلب در چهارمين كارگاه بررسي سياست‌هاي مديريت و بهره‌برداري از مخازن نفت و گاز در دفتر مطالعات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، متذكر شد: بسياري از شركت‌هاي نفتي بين‌المللي دنيا در رابطه با مديريت مخزن نيز اطلاعات را از مخازن ما به دست مي‌آورند و سپس گزارشات را با استفاده از تجربه‌ مخازن ما مي‌نويسند، اما ما حاضر نيستيم تجربيات مخازن را به بچه‌هاي خودمان به عبارت ديگر دانشگا‌هيان و محققان منتقل كنيم.

به گزارش خبرنگار سرويس مسائل راهبردي ايسنا، رييس اسبق دانشگاه صنعت نفت آبادان با تأكيد بر اين كه نهادي بايد پاسخگوي اين مسائل باشد، گفت: نوعي بيماري بر صنعت نفت حاكم است كه نياز به كالبد شكافي دارد.

عضو هيأت علمي دانشكده فني دانشگاه تهران با بيان اين كه، روش و سيستم فعلي پاسخگوي مديريت علمي مخزن كشور نيست، گفت: بايد سعي كنيم كه وقت مجلس، دولت، صنعت نفت و دانشگاه‌ها صرف مسايل زيربنايي و استراتژيك صنعت نفت شود.

دكتر وطني متذكر شد، پاسخ به اين پرسش اهميتي بسيار اساسي دارد كه چه اندازه از اطلاعات مخازن كشور در اختيار دانشگاهها و مراكز تحقيقاتي قرار گرفته است؟
انتهاي پيام

  • جمعه/ ۲۳ شهریور ۱۳۸۶ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 8606-12832
  • خبرنگار :