كارايي مركز جامع اطلاعرساني بانكها مستلزم ايجاد يك بستر فرهنگي است.
به گزارش خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رضا راعي ـ مديرعامل بانك تجارت ـ در مراسم افتتاح مركز جامعه اطلاعرساني اين بانك گفت: در ترازنامه بانكها اقلامي همچون داراييها و بدهيها ذكر ميشود و اگر اطلاعات غلط ارائه شود تمامي نتيجهگيري اشتباه خواهد شد، اطلاعرساني نيز به همين ترتيب است.
به گفته او تصميم خوب، تصميمي است كه 90 درصد آن مبتني بر اطلاعات و 10 درصد آن بر پايه شهود باشد، در اين حالت ميتوان گفت مدير يك تصميم مناسب اتخاذ كرده است.
وي مشتري را شريك بانك عنوان كرد و افزود: بخشي از مواردي كه بانك و مشتري در آن سهيم هستند، اطلاعاتي است اين مركز اطلاعرساني قصد دارد چنين اقدامي را انجام دهد.
راعي با تاكيد بر اينكه مشتريان بايد نسبت به مقررات و قوانين اطلاعات كامل داشته باشند، تصريح كرد: در اين حالت مشتري قادر خواهد بود، تصميم درستي را اتخاذ كند، اين مركز داراي آثار كلان اقتصادي در كشور است.
به گفته او ايجاد اين زمينهها بسترساز ساير عوامل اجتماعي است تا مردم به جاي اينكه براي پاسخ گرفتن به شعبه مراجعه كنند با مركز جامع اطلاعرساني بانكها تماس بگيرند. در عين حال اين امر نيازمند ايجاد يك بستر فرهنگي است، اگر بهترين نرمافزارها مورد استفاده بانكها قرار گيرد اما اطلاعرساني مطلوبي صورت نگيرد، كارآمدي تجهيزات امكانپذير نخواهد بود.
محمدابراهيم مقدم ـ عضو هيات مديره بانك تجارت ـ نيز در سخناني اهداف مركز جامع اطلاعرساني را سهولت در امر برقراري ارتباط دو سويه، ارائه مشاوره و راهنمايي براي مردم و مشتريان، رسيدگي به مسائل و مشكلات بانكي مردم و مشتريان، تجميع و يكپارچهسازي سيستم پاسخگويي به ارباب رجوع و تامين نيازهاي اطلاعاتي واحدها و كاركنان بانك مطرح كرد.
وي ادامه داد: تماس گيرندگان مركز جامع اطلاعرساني با شمارهگيري كد چهار رقمي1554 در تهران و 88852200 در شهرستانها ميتوانند از خدمات آن بهرهمند شوند.
انتهاي پيام