دبير جامعه‌ي تورگردانان ايران: حضور در نمايشگاه تايلند كه براي سفر نكردن به آن تعهد شده، برنامه‌ريزي شده است

دبير جامعه‌ي تورگردانان ايران معتقد است:‌ حضور در 25 نمايشگاه بين‌المللي گردشگري كه فقط چند مورد آن‌ها اثرگذارند، ضرورتي ندارد و هدر دادن سرمايه‌ي دولت است. سيامك خوانساري در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به برنامه‌ي برپايي غرفه‌ي ايران در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري، اظهار كرد: در تنظيم اين جدول از نظر آژانس‌هاي فعال و حاضر در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي استفاده نشده است. وي افزود: آژانس‌هاي توريستي از گذشته تاكنون در نمايشگاه‌هايي شاخص شركت مي‌كردند كه اكنون نيز در اين جدول براي آن‌ها برنامه‌ريزي شده است كه اين همان نظر آژانس‌ها مي‌تواند باشد؛ اما نمي‌دانم براي برنامه‌ريزي نمايشگاه‌هاي ديگر از نظر چه افرادي استفاده شده است. اين تورگردان ادامه داد: در اين جدول براي حضور در نمايشگاه كشورهايي مانند تايلند برنامه‌ريزي شده است كه پيش از اين براي سفر نكردن به آن‌ها تعهد داده شده بود؛ ولي اكنون علاوه بر برقراري پرواز مستقيم به اين مقصد، در نمايشگاه گردشگري آن كه با هدف جذب گردشگر از ديگر كشورهاست، شركت مي‌كنيم. وي با بيان اين‌كه بازار بين‌المللي گردشگري براي ايران هفت هشت كشور بيشتر نيست، به بيان مثالي پرداخت: ايتاليا در سال، چند نمايشگاه گردشگري برگزار مي‌كند كه فقط يكي از اين نمايشگاه‌ها بين‌المللي و حضور در آن موثر است. بنابراين ضرورتي ندارد، در تمام نمايشگاه‌هاي گردشگري همه‌ي كشورها بدون شناسايي بازار شركت كرد. خوانساري بيان كرد: بخش گردشگري ايران به‌جاي حضور در 25 نمايشگاه كه بخشي از آن‌ها بي‌اثر است، در نمايشگاه‌هاي حرفه‌يي و موثر با عظمت بيشتر شركت كند. به گفته‌ي وي، بايد به‌جاي پراكنده‌سازي نيرو و سرمايه‌گذاري، بر چهار نمايشگاه قديمي متمركز شويم، تا اين بازارها را از دست ندهيم و در بازارهاي قوي جديد مانند چين نيز حضور فعال‌تري داشته باشيم. او اعتقاد دارد كه‌ فقط حضور در نمايشگاه‌هاي گردشگري موثر نيست، بلكه بايد سفرهايي با هدف معرفي براي مسؤولان گردشگري و رسانه‌يي ديگر كشورها برگزار شوند. دبير جامعه‌ي تورگردانان ايران اظهار داشت: افراد تصميم‌گيرنده در اين بخش ممكن است، در برگزاري، حرفه‌يي باشند، ولي در برنامه‌ريزي وارد نيستند. خوانساري درباره‌ي شعار ايران (ايران را ببينيد) نيز گفت: شعارهاي گردشگري به‌تنهايي اثرگذار نيستند‌ و در كشوري كه مهد فرهنگ، ادبيات و شعر است، انتظار ارايه‌ي شعارهايي جذاب‌تر و نه دستوري وجود دارد. انتهاي پيام
  • یکشنبه/ ۲۸ مرداد ۱۳۸۶ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8605-13788.58715
  • خبرنگار : 71021