سرپرست اتحاديه پيك موتوري و تاكسي بار: اختصاص 12 ليتر در روز عادلانه نيست براي وانتهاي بنزينسوز كارت دوگانه سوز صادر شده است
خودروهاي وانت با توجه به اينكه به صورت گردشي براي پيداكردن مشتري و بار فعاليت ميكنند سهميههاي بنزين اختصاص يافته براي آنها اندك است و همين موضوع درآمد كاهش و افزايش نرخها را به طور يقين در پي خواهد داشت. ابراهيم ميرزايي ـ يكي از سرپرستان موقت اتحاديه پيك موتوري و تاكسي بار ـ در گفتوگو با خبرنگار اصناف ايسنا با انتقاد از سهميه اختصاص داده شده به خودروهاي وانت و موتورها گفت: بسياري از خودروهايي كه به اسم دوگانه سوز به متقاضيان وانت تحويل داده شده است هنوز از تجهيزات و مخازن استفاده از گاز برخوردار نشدهاند ولي كارت هوشمند سوخت آنها به عنوان دوگانه سوز صادر شده و سهميه آنها در حد همان دوگانه سوزها اختصاص داده شده است. او ادامه داد: مثلا خودروي وانت نيساني كه به اسم دوگانه سوز تحويل داده شده ولي امكانات استفاده از گاز ندارند و بايد از بنزين استفاده كند به جاي سهميه 600 ليتري 60 ليتر بنزين دريافت ميكند و مكاتبات ما در اين خصوص به جايي نرسيده است. وي همچنين از نشدن تفكيك خودروهاي پلاك قرمز و پلاك سفيد تاكسي انتقاد كرد و گفت: در اين سهميه بندي تفاوتي بين يك خودرو شخصي و يك خودرويي كه تاكسي و عضو اتحاديه است گذاشته نشده و اين براي كساني كه زندگيشان از اين راه ميگذرد بسيار دردسرآفرين است. او همچنين به نبود تفاوت بين موتورهاي شخصي و موتورهايي كه در پيكها كار ميكنند اشاره كرد و گفت: موتوري كه در پيك كار ميكند به طور روزانه حداقل شش ليتر بنزين مصرف ميكند، چون پيمايش بالايي دارد ولي هيچ تمهيدي در اين خصوص انديشيده نشده است و هيچ مشاورهاي هم با ما انجام نشده است. وي از اينكه به اين بخش از حمل و نقل عمومي توجهي نشده است ابراز تاسف كرد و گفت: يك وانت و تاكسي بار و پيك موتوري كار حمل و نقل عمومي را انجام ميدهد از اين رو بايد توجه ويژهاي به آن شود. همچنين مجيد گلچينزند ـ از سرپرستان سابق اتحاديه ـ نيز با بيان اينكه خودروهاي تاكسي پيكان 800 ليتر در ماه سهميه دريافت ميكنند گفت: پيمايش يك پيكان وانت در روز براي اينكه بايد به دنبال بار بگردد در طول روز بسيار بيشتر از يك تاكسي است و اختصاص 12 ليتر در روز عادلانه نيست و نارضايتي شديد را در پي دارد. وي ادامه داد: اختصاص 20 ليتر در روز به خودروهاي وانت نيسان كه مصرف بسيار بالايي دارند، به هيچ عنوان پاسخگوي نياز اين خودروها نيست از اين رو علاوه بر كاهش درآمد اين قشر ضعيف و آسيب پذير افزايش نرخها تا سطح دو برابر ضروري است و وانتيها مجبورند با اين سهميهها يك روز در ميان كار كنند و درآمدشان هم به يك سوم تقليل خواهد يافت. گلچين ادامه داد: در روزهاي آتي شاهد ركود اقتصادي در سطح بازار به دليل نبود امكانات نقل و انتقال و افزايش فاصله تهيه جنس خواهيم بود كه اين مسئله افزايش قيمتها را در پي خواهد داشت. انتهاي پيام