2/ اجتماع سينماگران در موزه‌ي سينما / رخشان بني‌اعتماد: تاريخ سينماي ايران را به شهادت مي‌خوانم كه ...

رخشان بني‌اعتماد كارگردان سينماي ايران در اجتماع سينماگران در موزه‌ي سينما گفت: در محل موزه سينما، تاريخ سينماي اين سرزمين را به ثبت روز 29 خرداد ماه 86 به شهادت مي‌خوانم.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين كارگردان سينماي ايران ادامه داد: به شهادت روزگار غريبي كه براي اثبات واقعيتي چون روز مجبور به اعلام آن شده‌ايم، اعلام آن كه خانواده بزرگ سينماي ايران، صورت به‌ سيلي آبروداري سرخ كرده، به حيات خود ادامه مي‌دهد.

اعلام آن كه خانواده سينماي ما درگير با مشكلات بسياري در درون خود، هر روز به‌گونه‌اي مورد هجوم و تجاوز قرار مي‌گيرد.

تاريخ را به‌ شهادت مي‌طلبم كه سينماي ايران زير فشار سلايق مختلف سياست زده، توانسته استقلال انديشه خود را در مسير حفظ هويت ملي دنبال كند.

تاريخ را به‌ شهادت مي‌گيرم كه نقش موثر سينماي ايران در عرصه فرهنگ اين جامعه به بهانه چند توليد محدود از جانب ماهيگيران حرفه‌اي آبهاي گل آلود، يكسره ناديده و به زير سوال برده شده است.

حافظه فراموشكار تاريخي را به‌ يادآوري دوراني دعوت مي‌كنم كه در وانفساي جدل بر سر بود و يا نبود سينما و در زمانه‌اي كه هيچ رسانه ارتباطي پلي بين جامعه ملتهب ايران به جهان نبود، سينماي ايران جوهر اصالت انسان ايراني را نه فقط به ملت خود بلكه به جهان عرضه كرد.

تاريخ را به شهادت مي‌گيرم كه نقش ماندگار سينما قابل انكار نيست، حتي اگر با تكثير سي‌دي‌هاي غير قانوني بخواهند بنيه كم‌ جان اقتصاد آن را به‌ نابودي بكشند و يا با جايگزيني هر رسانه ديگري در خانه‌ي سينما را ببندند و اهالي آن را خانه‌نشين كنند.

خردمندان، فرهيختگان، اهالي عرصه فرهنگ وهنر، جوانان ودانشجويان، تاريخ را به ثبت اين واقعيت گواهي دهند.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۹ خرداد ۱۳۸۶ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8603-16191.56534
  • خبرنگار :