«اميدواريم با تاييد شوراي نگهبان امكان اجراي اين قانون زودتر فراهم شود» جعفري‌جلوه در نامه‌ي خطاب به‌حدادعادل از تصويب قانون اخير مجلس قدرداني كرد

در پي‌تصويب اصلاحات در قانون «نحوه‌ي مجازات اشخاصي که در امور سمعي و بصري فعاليت غيرمجاز مي‌کنند» معاون سينمايي در نامه‌ي از رييس مجلس شوراي اسلامي قدرداني كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهندس محمدرضا جعفري‌جلوه‌ معاون‌ امور سينمايي‌ و سمعي بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با ارسال نامه‌اي خطاب به‌ دکترغلامعلي حدادعادل رييس مجلس شوراي‌ اسلامي، مراتب قدرداني خويش و سينماگران كشور را از اقدامات اخير آن قوه در خصوص برخورد جدي و قانوني با متخلفان و مجرمان در حوزه تكثير، سرقت، قاچاق و توزيع غير قانوني آثار سمعي و بصري ابراز داشت.

در نامه مهندس جعفري جلوه آمده است: تصويب اصلاحات به‌عمل آمده در قانون «نحوه‌ي مجازات اشخاصي که در امور سمعي و بصري فعاليت غيرمجاز مي‌کنند»، نشان از درک عميق جنابعالي و عموم نمايندگان محترم مجلس بويژه اعضاي محترم کميسيون‌هاي قضايي و فرهنگي آن قوه نسبت به‌ضرورت‌ها و اقتضائات مبرم جامعه و صيانت از ساحت اخلاقي آن و نيز پاسداري از کوشش‌هاي خلاقه هنرمندان و اطمينان بخشي به‌ سرمايه‌گذاري در عرصه فرهنگ و هنر دارد.

معاونت امور سينمايي در اين نامه، با اشاره به‌اينکه از ديگر سو، مزيت مهم قانون جديد، اعتنا به تکثير غيرقانوني آثار مجاز و احتساب آن در زمره‌ي جرايم عمومي است و از اين پس برخورد با اين پديده مخرب موکول به‌شکايت صاحبان آثار سينمايي نخواهد بود.

به گزارش ايسنا در ادامه‌ي اين نامه آمده است: اين دستاورد از آن روي اهميت مضاعف مي‌يابد که دريابيم در ماههاي اخير، شبکه تبهکار تکثير غيرقانوني فيلم‌هاي سينمايي ايراني، نابودي اقتصاد و کليت سينماي ايران و ورشکستگي صدها شرکت و موسسه دست‌اندرکار و بيکار ساختن هزاران شاغل در اين عرصه را نشانه رفته تا از اين رهگذر بحران فراگير اجتماعي را بر نظام تحميل کرده و کارآيي و توانمندي بخشي از بدنه دولت خدمت‌گذار را تخطئه نمايد.

و ادامه داده است: همچنين اين شبکه، اخيرا ضمن سوء‌استفاده از غفلت پاره‌اي از عوامل يک فيلم سينمايي به‌نسخه‌اي پالايش نشده و فاقد پروانه نمايش از فيلم مزبور دست‌ يافته و با تکثير انبوه آن نسخه، بر آن شده است تا موجي از انتقادات و مخالفت‌هاي جامعه مذهبي کشور را متوجه مديريت سينماي ايران کرده و حاصل زحمات 22 ماهه آنها را در گرداب حاصله به هدر دهد تا همانطور که پيشتر گفته شد کار سقوط سينماي ايران با تضعيف و تزلزل جايگاه مديريتي آن سرعت گيرد.

معاون امور سينمايي معققد است: اين اعمال مذبوحانه در شرايطي صورت مي‌گيرد که جامعه فهيم سينماي ايران در سالروز ديدار تاريخي با رهبر فرزانه انقلاب اسلامي، هنوز حلاوت کلام ايشان و نگرش کريمانه حضرتش را نسبت به‌ سينما و سينماگران ايراني با تمام وجود احساس مي‌کنند و در راستاي تامين نظر ايشان و عموم آحاد ملت ايران، تلاش‌هاي گسترده‌اي را براي اصلاح تدريجي امور، توليد آثار سالم و جذاب، تعميق تعامل صنوف سينمايي، جلب مشارکت سازمانها و نهادهاي دولتي و غيردولتي و ... در دست انجام دارند.

محمدرضا جعفري جلوه در پايان با ابراز مراتب تقدير و سپاس قلبي خود و خانواده‌ي بزرگ سينماي ايران به پاس تشريك مساعي و خردورزي جمعي اکثريت مطلق نمايندگان محترم مجلس نسبت به طرح، بررسي و تصويب طرح اصلاح قانون مذکور، اظهار اميدواري کرده است: با تاييد مصوبه از سوي شوراي محترم نگهبان، امکان ابلاغ و اجراي آن هر چه‌ سريع‌تر فراهم شود و محاکم قضايي نيز با استناد بدان، متخلفان را به‌سزاي اعمال مجرمانه خويش برسانند. باشد که حسن‌ظن مقام معظم رهبري و کار در خور تحسين آن قوه و نيز شوراي محترم نگهبان را اهالي سينماي ايران به‌ پشتوانه عنايت حضرت سبحان با توليد و نمايش آثاري ماندگار و ارزشمند پاسخ دهند.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۸ خرداد ۱۳۸۶ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8603-15569.56496
  • خبرنگار :