/همراه با هفته خوابگاه‌ها/ مديرامور دانشجويي دانشگاه تبريز: تراكم خوابگاه‌ها، كيفيت آموزشي را تحت تاثير قرار داده است

مديركل امور دانشجويي دانشگاه تبريز گفت: دانشگاه‌هاي تمدن‌ساز و علم آفرين دانشگاه‌هايي هستند كه دغدغه مسائل و مشكلات خوابگاه و تغذيه را نداشته باشند.

دكتر يوسف رضاپور در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با انتقاد از دور شدن دانشگاه‌ها از ماموريت و رسالت اصلي خود افزود: به جاي اين كه مسائل پژوهشي و آموزشي در اولويت كاري مراكز آموزشي عالي باشد، هم اكنون مسائل خوابگاهي و رفاهي دانشجويان به چالش‌هاي عمده دانشگاه‌ها تبديل شده است.

وي با بيان اينكه انتظار تامين خوابگاه‌هاي دانشجويي با توجه به استاندارد‌هاي تعريف شده و شرايط موجود، يك انتظار نابجاست، تصريح كرد: ايجاد دانشگاه‌هاي تمدن‌ساز زماني تحقق مي‌يابد كه ضمن مرتفع شدن مسائل خوابگاهي و تغذيه دانشجويان، به دنبال توليد علم و فناوري پيشرفته در دانشگاه‌ها باشيم.

وي در ادامه به استفاده بيش از شش هزار دانشجوي دانشگاه تبريز از تسهيلات خوابگاهي اشاره كرد و با نامتناسب خواندن شمار اين دانشجويان با فضاي خوابگاهي موجود گفت: تراكم خوابگاه‌هاي دانشجويي كيفيت آموزشي دانشگاه را تحت تاثير قرار داده و آرامش و رفاه دانشجويان را سلب كرده است.

مديركل امور دانشجويي دانشگاه تبريز خاطرنشان كرد: چهار مجتمع خوابگاهي موجود، در شرايط مطلوب گنجايش 3500 دانشجو را دارد و اسكان دانشجويان تا شش هزار نفر به نوعي تحميل به دانشگاه بوده است.

دكتر رضاپور فعال كردن خوابگاه‌هاي خصوصي و خودگردان را در شرايط كنوني راهكار مناسبي براي حل مشكل كمبود خوابگاه دانست و از گسترش اين نوع خوابگاه‌ها از سال تحصيلي آينده در دانشگاه تبريز خبر داد.

به گفته وي هم ا كنون دو خوابگاه خودگردان دخترانه با ظرفيت 150 نفر تحت نظارت دانشگاه تبريز فعال هستند.

وي مشاركت مسوولانه خيران را در اين زمينه خواستار شد و از تشويق خيرين مدرسه‌ساز جهت ساخت خوابگاه‌هاي دانشجويي با همكاري آموزش و پرورش به عنوان يك طرح ميان مدت جهت مرتفع كردن معضل خوابگاه‌هاي دانشجويي نام برد.

مديركل امور دانشجويي دانشگاه تبريز، همچنين از بهره‌برداري از هتل آپارتمان دانشجويي سه ستاره به عنوان خوابگاه دانشجويي خصوصي در آينده نزديك خبر داد و گفت: كار‌هاي مقدماتي اين پروژه انجام گرفته و به محض تخصيص اعتبارات موردنياز در قالب تسهيلات تبصره‌دار عمليات اجرايي ساخت اين هتل آپارتمان آغاز خواهد شد.

وي با اشاره به اين مطلب كه در زمان حاضر دانشگاه تبريز فاقد خوابگاه متاهلي است، افزود: با بهره‌برداري از هتل آپارتمان دانشجويي امكان استفاده زوج‌هاي دانشجو از اين مجموعه رفاهي با قيمت مناسب فراهم خواهد شد.

دكتر رضاپور در ادامه با مطلوب ارزيابي كردن امنيت خوابگاه‌هاي دانشجويي به ويژه خوابگاه‌هاي دخترانه دانشگاه تبريز، مهمترين مشكل دانشجويان ساكن خوابگاه‌ها را تفاوت‌هاي فرهنگي و سلايق مختلف اعلام كرد و افزود: خوابگاه‌هاي دانشگاه تبريز در مقايسه با جامعه دانشگاه‌هايي و در ارتباط با برخي مسائل انحرافي و بي بند و باري از پاك‌تري مجتمع‌هاي كشوري محسوب مي‌شوند.

مدير كل امور دانشجويي دانشگاه تبريز در پايان درباره برنامه‌هاي اين دانشگاه در طول هفته خوابگاه‌ها گفت: بهسازي و نظارت محيط خوابگاه‌ها و اتاق‌هاي دانشجويان، انتخاب اتاق‌هاي نمونه دانشجويي، پخش فيلم مستند درباره ايدز، سخنراني پيرامون زندگي جمعي و مهارت‌هاي ارتباطي، بازديد مسوولان دانشگاه از خوابگاه‌ها، تجهيز خوابگاه‌ها به امكانات رفاهي و برگزاري مسابقات ورزشي از جمله برنامه‌هاي پيش‌بيني شده جهت اجرا در اين هفته است.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8602-14649
  • خبرنگار :