/نمايشگاه دوازدهم/7 مديرعامل شركت ملي نفت: براي افزايش سهام اينپكس در آزادگان آمادگي داريم درباره قرارداد كرسنت تصميم خاصي گرفته نشده است

ژاپني‌ها نسبت به كشور جايگزين‌شان براي توسعه ميدان آزادگان در ايران نگران هستند و ما آمادگي داريم اگر اينپكس بخواهد، سهامش را افزايش دهيم.

غلامحسين نوذري - مديرعامل شركت ملي نفت - در گفت وگو با خبرنگار انرژي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام اين خبر اظهار كرد: پس از كناره‌گيري شركت اينپكس از توسعه ميدان آزادگان و كاهش سهام آن به 10 درصد، عملكرد اينپكس و سياست‌هاي انرژي دولت ژاپن مورد نقد مطبوعات آن كشور قرار گرفته است.

وي با اشاره به دستاوردهاي سفرش به كنفرانس دوبي توضيح داد: يك بازديد از تاسيسات مشتركمان در ميدان مبارك انجام داديم، زيرا همان طور كه مي‌دانيد 30 سال پيش در آن ميدان تاسيسات مشترك داشتيم و از وضعيت توليد آن ميدان ديدار كرديم.

او در رابطه با مذاكرات ايران و طرف اماراتي در حاشيه اين كنفرانس در خصوص قرارداد كرسنت توضيح داد: با آن‌ها صحبت كرديم، ولي تصميم خاصي گرفته نشد و قرار شد كه آن‌ها پيشنهاد قيمت بدهند و ما بررسي كنيم.

نوذري، در پاسخ به سوال خبرنگاري درخصوص شايعات جايگزيني وي با وزير نفت گفت: در اين خصوص به دليل وجود اين شايعات حتي در ديدار نوروزي نيز حاضر نشدم. همچنين در خصوص بحث‌هاي مطرح شده درباره توانمندي‌هاي وزارت نفت در بخش‌هايي مانند افزايش توليد، مسائلي مطرح شده بود و من فقط از عملكرد دولت دفاع كردم.

وي در حاشيه نمايشگاه نفت، گاز و پتروشيمي خاطرنشان كرد: در حال حاضر تيم مذاكره‌كننده ايراني براي بررسي نهايي توسعه ميدان يادآوران در چين به سر مي‌برد.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۹ فروردین ۱۳۸۶ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8601-11828
  • خبرنگار :