«رفع نواقص تا پايان سال انجام مي‌شود» پرونده‌ي «تعزيه» به نام ايران باز است

مهرداد راياني مخصوص اظهار اميدواري كرد كه با رفع نواقص پرونده تعزيه، تا پايان سال با آن را به نمايندگي يونسكو ارائه دهند.

وي كه با خبرنگار تئاتر ايسنا گفت‌وگو مي كرد، درباره‌ي وضعيت فعلي پرونده تعزيه، گفت: طي نامه‌اي كه از يونسكو به دست ما رسيده بود، اشكالات زيادي به پرونده وارد شده بود كه براي رفع آنها، پرونده‌ را مجددا به لاله تقيان تحويل داديم تا اين موارد را رفع كنند.

وي با اشاره به برخي از موارد اصلاحي در اين پرونده، گفت: كليه‌ي اماكن مربوط به تعزيه به همراه نقشه‌هاي آن و موقعيت جغرافيايي آنها در ايران مي‌بايستي جمع‌آوري و در كنار آن ليست نام تعزيه خوانها در كشور بايد جمع‌آوري شود و پرونده‌ي تكميل شده،‌ مي‌بايستي به امضاي نيمي از اين تعزيه‌خوانها برسد.

مدير انتشارات نمايش در پاسخ به زمان تكميل اين پرونده، گفت: طي جلسات مشتركي كه با حسين پارسايي و همچنين دكتر ايماني داشته‌ايم، ‌اميدواريم كه مشكلات مالي تكميل پرونده حل شود تا بتوانيم تا قبل از سال 86، آن را به خانم فراهاني براي بررسي نهايي تحويل دهيم و با ارائه نظرات اصلاحي ايشان و تاييد اداره‌ي كل و نمايندگي فرهنگي يونسكو روند را مجددا به جريان بياندازيم.

راياني درباره‌ي كمبود زمان در ارائه اين پرونده، گفت: با توجه به اينكه هيات رئيسه يونسكو تغيير كرده است و آنها در حال تدوين آيين نامه مجددي هستند لذا مشكل زماني براي ارسال پرونده‌ي تعزيه نداريم و هر وقت كه بفرستيم آن را رسيدگي خواهند كرد.

وي همچنين درباره‌ي اقدامات عراق و تركيه براي پيگيري پرونده‌ي تعزيه به ايسنا گفت: هيچ مشكلي در اين زمينه وجود ندارد، چون اولين بار پرونده تعزيه توسط ايران مطرح شده است و همچنان نيز اين پرونده به نام ايران مفتوح است.

مسوول پيگيري پرونده‌ي تعزيه در اداره‌ي كل هنرهاي نمايشي در پايان و با اشاره به فيلم تعزيه كه توسط ناصر تقوايي ساخه شده بود، گفت: اين فيلم به سفارش مركز توسط، تقوايي ساخته شده بود ولي با توجه به اينكه زمان فيلم نسبت به آنچه كه يونسكو اعلام كرده بود، بيشتر است، يك بار ديگر توسط نيما دهقان فيلم اصلاح شد و محمدحسين ناصربخت نيز آن را تاييد كرد و قرار است لاله تقيان هم يك بار فيلم را ببيند.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱ بهمن ۱۳۸۵ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8511-02516.50803
  • خبرنگار :