مديرعامل پترو ايران خبر داد: نصب دومين روسازه ميدان سلمان تا پايان هفته آينده راه‌اندازي تاسيسات افزايش فشار گاز جزيره سيري در ارديبهشت 1386

پس از حل مسايل مالي پروژه سلمان با دو شركت پيمانكاري صدرا وصف و تكميل عمليات لوله‌گذاري سلمان- سيري، تاسيسات سيري تا ماه مه 2007 (ارديبهشت 86) آغاز مي‌شود.

به گزارش خبرنگار انرژي ايسنا، مصطفي خويي - مديرعامل شركت توسعه پترو ايران - با اعلام اين خبر اظهار كرد: براي نخستين بار در كشور حمل‌ونقل و نصب سازه‌هاي دريايي در پروژه سلمان به طور كامل توسط مديريت و پيمانكاران ايراني انجام مي‌شود.

وي افزود: در پروژه سلمان همه فعاليت‌هاي احداث خط لوله دريايي كامل شده و در چند هفته گذشته نيز فرآيند تست هايدرواستاتيك آن با موفقيت انجام شده است. همچنين باقي‌مانده عمليات احداث تاسيسات افزايش فشار گاز جزيره سيري در مراحل پاياني است؛ به گونه‌اي كه همه تجهيزات آن نصب شده و در ارديبهشت سال 1386 راه‌اندازي خواهد شد.

او با اشاره به نصب نخستين روسازه اين ميدان در هفته گذشته يادآور شد: وزن اين روسازه 100 در 1000 تن است و در حال حاضر نصب همه پايه‌ها و جكت‌هاي ميدان سلمان و همچنين سكوهاي تاسيسات جديد دالان و كنگان انجام شده است. در اين زمينه با تكميل نصب روسازه‌ها در دو تا سه ماه آينده، تاسيسات افزايش فشار گاز جزيره سيري آماده راه‌اندازي خواهد شد.

به گفته او با انجام عمليات نصب روسازه SKC با وجود پيچيدگي‌هاي زيست محيطي اين پروژه، يك سازه دريايي 1000 تني روي چاه‌هاي زنده نصب خواهد شد. در اين پروژه تمام استانداردها و دستورالعمل‌ها در مرحله حمل‌ونقل و نصب با موفقيت پايان يافته است.

خويي از نصب دومين روسازه pp3 در هفته آينده خبر داد و گفت: تا پايان هفته آينده، روسازه دوم آماده انتقال به دريا و نصب خواهد بود. در اين راستا با انتقال نصب همه روسازه‌هاي موجود در بندرعباس و بوشهر، راه‌اندازي تاسيسات افزايش فشار گاز جزيره سيري آغاز مي‌شود.

او در ادامه خاطرنشان كرد: هم اكنون بخش EPC3 پروژه توسط پيمانكار انجام شده و PC7 در مراحل نهايي است كه اميدواريم طبق تعهد اين دو شركت، مراحل پاياني براساس برنامه زمان‌بندي پيش رود.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۲۹ دی ۱۳۸۵ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8510-14771.50634
  • خبرنگار :