گردهمايي آموزشي ستاد پيشگيري و حفاظت اجتماعي كرج برگزار شد دادستان كرج: ايجاد امنيت جز با همكاري خود مردم امكان‌پذير نيست

اولين گردهمايي آموزشي ستاد پيشگيري و حفاظت اجتماعي شهرستان كرج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي‌اصغر شفيعي خورشيدي در اولين گردهمايي آموزشي ستاد پيشگيري و حفاظت اجتماعي شهرستان كرج با بيان اين‌كه 70 درصد از جمعيت كشور را جوانان تشكيل مي‌دهند، گفت: براي كنترل اجتماعي در برخي موارد، آموزش و تربيت فراموش شده و مبارزه و برخورد فيزيكي توسعه‌يافته است.

وي اظهارداشت: اصل امر به معروف و نهي از منكر در بسياري از موارد معطل مانده و گر چه نهادهاي مختلفي براي پيشگيري از وقوع فحشا و منكر در جامعه تاسيس شده اما تاكنون از خود مردم در اين نهادها استفاده نشده است و ستاد پيشگيري و حفاظت اجتماعي با استفاده از نيروي مردمي به صورت افتخاري اين كار را در دست اقدام دارد.

دادستان كرج هدف از تشكيل چنين نهادي را پيشگيري از وقوع جرايم، مبارزه با اراذل و اوباش، انسجام بخشيدن به مردم در جهت اصلاح جامعه و نظارت بر احياء امر به معروف و نهي از منكر عنوان كرد و افزود: اگر در اين امر موفق باشيم علاوه بر كوتاه شدن مسير رسيدگي به پرونده‌هاي مطرح شده با توجه به حجم كاري قضات دادگاه، شاهد كاهش جرايم خواهيم بود.

شفيع خورشيدي با بيان اين‌كه گزارش‌هاي مردمي در بسياري از موارد موثق است، گفت: برخي اماكن دولتي از طريق تساهل در امور وارد مي‌شوند در حالي كه اين خدمت به مردم نيست و خيانت به مردم است.

وي يكي از موانع گسترش اين ستاد را عدم همكاري برخي مسوولان محلي عنوان و خاطرنشان كرد: ايجاد امنيت در جامعه جز با همكاري خود مردم امكان‌پذير نيست.

ستاد پيشگيري و حفاظت اجتماعي شهرستان كرج اولين ستاد در سطح استان تهران است كه تاكنون 400 عضو پذيرفته است.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مرداد ۱۳۸۵ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 8505-13099
  • خبرنگار :