/قطعنامه شوراي امنيت/ توكلي درگفت‌وگوباايسنا: الفاظ به كار برده شده در اين قطعنامه بيش از اين كه اقدام باشد، تهديد است

رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس در واكنش به قطعنامه‌ي شوراي امنيت عليه ايران، گفت: وقتي فضاي تهديد وجود داشته باشد، ديگر جاي مذاكره و گفت‌وگو نيست.

احمد توكلي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، افزود: بهترين راه در اين خصوص اصرار بر حفظ ملت ايران است و به هيچ وجه نبايد در برابر اين زورگويي غيرقانوني و غيرمنطبق به قواعد بين‌المللي آمريكا تن داد.

وي تصريح كرد: دنيا اين گونه نيست كه هر چه آمريكا بخواهد، شود و تحريم ما به آساني براي آنها قابل حصول نيست. در متن قطعنامه نيز از الفاظي استفاده شده كه نشان مي‌دهد كشور آمريكا نتوانسته بر اعضاي شوراي امنيت تمام و كمال موثر واقع شود.

به گفته‌ي توكلي، الفاظ به كار برده شده در اين قطعنامه از نظر حقوقي بسيار سست بوده و بيش از اين كه اقدام باشد، تهديد است. در واقع اگر از يك تهديد تو خالي عقب‌نشيني كنيم، يك منفعت بسيار بسيار بزرگ و بلندمدت ملي و فرصتي براي احياي فناوري‌هاي نوين در كشور از دست خواهيم داد، لذا وظيفه‌اي جزء مقاومت نداريم.

توكلي، در خصوص ضرورت پاسخ ايران به بسته 1 + 5 و ادامه‌ي مذاكرات، گفت: بنده از موضع‌گيري دولت كاملا دفاع مي‌كنم. مذاكره در زماني معنا داشت كه فضاي تهديد وجود نداشته باشد. به محض آن كه فضاي تهديد به ميان مي‌آيد ديگر جاي گفت‌وگو نخواهد بود.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مرداد ۱۳۸۵ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8505-06204
  • خبرنگار : 71291