نايب رييس شوراي شهر اصفهان: مسير خيابان شمس‌آبادي براي عبور مترو بايد اجرا مي‌شد خيابان چهارباغ بالا تاريخي است

نايب رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: با توجه به اين‌كه مسير خيابان شمس‌آ‌بادي به تصويب شوراي عالي ترافيك رسيده بود و همان مصوبه نيز بايد اجرا مي‌شد، تكليف سازمان قطار شهري اصفهان از ابتدا مشخص بوده است. احمد امين‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اصفهان، افزود: رييس شوراي شهر اصفهان گزينه‌ي ديگري را غير از چهارباغ و شمس‌آبادي، يعني خيابان باغ گلدسته را مطرح كرد؛ اما ارائه‌ي اين گزينه بر اساس اطلاعات سازمان قطار شهري بود و بايد در شوراي عالي ترافيك نيز تصويب شود. وي درباره‌ي اجراي كند پروژه‌ي مترو در اصفهان كه مجري قطار شهري مطرح كرده است، اظهار داشت: پس از تصويب گزينه‌ي چهارباغ در شوراي عالي ترافيك استان، اين گزينه بايد در شوراي عالي ترافيك كشور نيز تصويب شود كه هنوز شورا در اين‌باره تشكيل جلسه نداده است. او تصريح كرد: مترو پروژه‌ي وسيعي است كه مرحله‌ي نخست آن اقدامات زيادي براي اجرا دارد و اكنون در حال انجام هستند. امين‌پور با بيان اين‌كه كار مترو متوقف و كند نشده است، اضافه كرد: به‌دليل فعاليت مترو در زيرزمين، پيشرفت آن ديده نمي‌شود. اين استاد رشته‌ي معماري دانشگاه هنر اصفهان خيابان چهارباغ بالا را يك اثر تاريخي دانست و اظهار داشت: البته صرف تاريخي بودن اين خيابان، دليلي بر عبور نكردن مترو نيست؛ چراكه مترو از عمق 20 متري عبور مي‌كند؛ اما در چهارباغ عباسي، قرار گرفتن مدرسه‌ي چهارباغ و احتمال وارد شدن لطمه به اين بناي تاريخي سبب شده است تا عبور مترو از اين مسير دچار مشكل شود. او درباره‌ي بررسي پرونده‌ي جهان‌نما در اجلاس سي‌ام كميته‌ي ميراث جهاني يونسكو نيز گفت: مساله‌ي جهان‌نما تمام شده و با تاييد سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، تمام تصميم‌گيري‌ها به هيات دولت واگذار شده است. استانداري اصفهان نيز طي جلسه‌هايي با مديران شهري تخريب جهان‌نما را در دستور كار قرار داد كه تخريب اكنون نيز انجام مي‌شود. انتهاي پيام
  • دوشنبه/ ۱۹ تیر ۱۳۸۵ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ2
  • کد خبر: 8504-09321
  • خبرنگار :