رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اصفهان: منع عبور وسايل نقليه موتوري از چهارباغ به نفع بناهاست، اما نه به قيمت عبور مترو
رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان اصفهان گفت: بسته شدن خيابان چهارباغ روي وسايل نقليهي موتوري اقدام مناسبي است؛ اما نبايد اجراي اين طرح را بهجاي عبور مترو از خيابان چهارباغ تلقي كرد. حسينعلي وكيل دربارهي بسته شدن خيابان چهارباغ روي وسايل نقليهي موتوري كه بهتازگي شهردار اصفهان آنرا مطرح كرده است، اظهار كرد: اين اقدام به نفع بناهاي تاريخي محور چهارباغ خواهد بود؛ اما عبور مترو از اين خيابان بحثي متفاوت با بسته شدن چهارباغ روي وسايل نقليه است. او در گفتوگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اصفهان، دربارهي عبور مترو از چهارباغ عباسي يا شمسآبادي گفت: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اصفهان نظر خود را مبني بر عبور نكردن مترو از چهارباغ بهصورت كتبي و هم در جلسهي شوراي عالي ترافيك استان اصفهان و كشور اعلام كرده است. وي افزود: چون خيابان چهارباغ عباسي در فهرست آثار ملي ثبت شده است، هرگونه تغييري در كاربري آن بايد با مجوز ميراث فرهنگي انجام شود كه ما تاكنون مخالفت خود را با عبور مترو از چهارباغ عنوان كردهايم. همچنين مصوبهي شوراي عالي ترافيك كشور نيز بر عبور مترو از خيابان شمسآبادي تاكيد دارد. وكيل با بيان اينكه بهتازگي يك كارشناسي زمينشناسي ازسوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري براي بررسي عبور مترو از چهارباغ و تبعات آن به اصفهان رفته است، اظهار داشت: عبور مترو و خيابان چهارباغ بحثهاي فني بسيار زيادي دارند و ما منتظريم تا متخصصان نظر خود را اعلام كنند. رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اصفهان دربارهي پيشنهاد عبور مترو از خيابان باغ گلدسته تصريح كرد: خيابان باغ گلدسته بهتازگي مطرح شده است؛ اما سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اين گزينه را نسبت به چهارباغ عباسي ترجيح ميدهد؛ هر چند در اينباره هم بايد كار كارشناسي انجام شود. وي دربارهي تعديل جهاننما گفت: كارشناسان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بهصورت مداوم از برج جهاننما بازديد و گزارشهاي خود را اعلام ميكنند؛ اما در مجموع، روند تخريب كند است. انتهاي پيام