رييس جمهور در ديدار رييس مجلس مشورتي اندونزي: مسلمانان با هوشياري توطئه‌هاي دشمنان را خنثي كنند استكبار جهاني از پيشرفت و عزت مسلمانان ناراحت است

رييس جمهور با بيان اين‌كه مقابله با استيلاي نظام سلطه بر جهان مهم‌ترين مساله‌ي پيش‌روي ملت‌هاي مسلمان و آزاده است، تاكيد كرد: استكبار جهاني علاقه‌مند است كشورهاي اسلامي را تحت سلطه‌ي خود داشته باشد و به همين دليل از پيشرفت و عزت مسلمانان ناراحت مي‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) دكتر محمود احمدي‌نژاد عصر روز يكشنبه در ديدار هدايت نور وحيد رييس مجلس مشورتي اندونزي سوء استفاده از حقوق بشر و دموكراسي توسط قدرت‌هاي استعمارگر را بهانه‌اي براي اعمال فشار به ملت‌ها و دولت‌هاي مستقل و رژيم‌هاي تحت سلطه‌ي خود، رسوا كننده ادعاهاي آنان و عاملي براي شناساندن ماهيت استكباري قدرت‌ها به ملت‌هاي بيدار و آزاده است.

وي ضرورت وحدت كشورهاي اسلامي و امت اسلام را خاطرنشان و تاكيد كرد: حيات رژيم صهيونيستي در گروي تفرقه و اختلاف كشورهاي مسلمان است و دولت‌هاي اسلامي بايد با هوشياري توطئه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي دشمنان را خنثي كنند.

وي با اشاره به پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در زمينه‌ي دست‌يابي به فناوري صلح‌آميز هسته‌يي، گفت: دنياي اسلام از همه منابع و امكانات مادي و انساني براي پيشرفت در همه‌ي عرصه‌ها برخوردار است و پيشرفت هر كشور اسلامي هم‌چون پيشرفت و پيروزي همه‌ي مسلمانان است.

رييس جمهور با بيان اين‌كه جهان در آستانه‌ي تحولي عظيم است، تاكيد كرد: جهان امروز تشنه‌ي عدالت و خداپرستي است كه آموزه‌ي اصلي اسلام و پيامبر اعظم(ص) است و بايد با معرفي اسلام با بهترين روش‌ها ملت‌هاي آزاده و بيدار جهان را به زندگي سعادتمندانه دعوت كرد.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: ايران و اندونزي مي‌توانند به عنوان دو كشور بزرگ اسلامي نقش اساسي در پيشرفت جهان اسلام داشته باشند.

هدايت نور وحيد رييس مجلس مشورتي اندونزي نيز در اين ديدار با تبريك دست‌يابي جمهوري اسلامي ايران به فناوري چرخه‌ي سوخت هسته‌يي، گفت: پيشرفت هر كشور اسلامي، پيشرفت همه‌ي مسلمانان است و ما امروز به اتحاد هر چه بيشتر مسلمانان و فراهم كردن زمينه‌هاي همكاري ميان آن‌ها نيازمنديم.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۸ فروردین ۱۳۸۵ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8501-09991
  • خبرنگار :