نايب رييس انجمن پزشكان عمومي ايران: امنيت در بخش سلامت جامع‌نگر وجود ندارد

نايب رييس انجمن پزشكان عمومي ايران گفت:‌ امنيت در همه عرصه‌هااي اقتصادي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي و خدمات بهداشتي - درماني لازمه رشد و پويايي كشور است و اگر بتوانيم در زمينه بهداشت و سلامت مردم امنيت برقرار كنيم قطعا به اهداف سلامت جامع نگر خواهيم رسيد.

به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران،‌ دكتر مسلمي‌فرد عدم امنيت اقتصادي و اجتماعي در بخش سلامت براي ارائه‌دهندگان خدمت و دانشگاهيان را از علل اصلي مشكلات حوزه سلامت دانست و گفت:‌ بايد تدابيري اتخاذ شود كه تيم‌هاي ارائه دهنده خدمت سلامتي در كشور دغدغه‌اي به جز تامين سلامتي مردم و شادي جامعه نداشته باشند ولي اين مهم متاسفانه در سالهاي گذشته مورد بي مهري و غفلت برنامه‌ريزان جزء نگر و تنگ نظر واقع شده و موجبات بروز عدم امنيت در بخش سلامت كه محور توسعه جامعه و سرمايه اصلي هر كشوري مي‌باشد را فراهم نموده است.

وي افزود: پزشكان عمومي به علل مختلف از جمله فقدان مباني ساختار ارائه خدمات درماني در كشور و عدم تعريف جايگاه پزشك عمومي در نظام سلامت و سوء مديريت در بكارگيري آنان در عرصه‌هاي مختلف سلامت جامع نگر از امنيت بسيار پاييني برخوردار هستند كه ادامه اين بي توجهي قابل تحمل نيست.

نايب رييس انجمن پزشكان عمومي ايران گفت: اعضا جامعه پزشكي جزو خالص‌ترين افراد خدوم كشور هستند و دولت مديون صبوري و شكيبايي ايشان بويژه پزشكان عمومي است. لذا اميدواريم با سياست‌هاي عدالت محور و مهرورزي حاكم بر سياستهاي دولت و وزارت بهداشت تلاش بيش از پيش در راه رفع مشكلات و كمبودهاي حافظان و تامين‌كنندگان سلامت جامعه انجام پذيرد تا در آينده شاهد وضع نگران كننده نباشيم.

دكتر مسلمي فرد در پايان با تبريك هفته سلامت از مردم خواست به سلامتي خودشان كه نعمت الهي است بيشتر توجه داشته باشند و براي حفظ اين سرمايه بزرگ از اطلاعات علمي روز كه توسط انجمن‌هاي پزشكي ارائه مي‌شود بهره گيري نمايند.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۰ فروردین ۱۳۸۵ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 8501-05441
  • خبرنگار :