در نشست ستاد تسهيلات نوروزي عنوان شد: دبيرخانه ستاد تسهيلات نوروزي دايمي مي‌شود آيين‌نامه‌ي اجرايي سفرهاي ارزان‌قيمت اجرايي مي‌شود

برنامه‌هاي ستاد تسهيلات نوروزي سال 85 با حضور دكتر ملك‌زاده، معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي وگردشگري و دكتر حسين وظيفه، ريس ستاد تسهيلات نوروزي تشريح شد .

به گزارش خبرنگار گردشگري ايسنا، در نشست مطبوعاتي تشريح برنامه‌هاي ستاد تسيهلات نوروزي كشور، حسن وظيفه دوست رييس اين استاد اظهار داشت: ستاد تسيهلات نوروزي با تشكيل معاونت‌هاي مختلف و تخصص از جمله معاونت امنيت و انتظامي‌، معاونت اسكان و پذيرايي، معاونت پشتيباني، معاونت حراست، معاونت حقوقي و ... تشكيل شد .

وي ادامه داد: در معاونت‌هاي مختلف ستاد تسهيلات نوروزي هماهنگي‌هاي بين استاني و بين بخشي ميان 29 تا 30 دستگاه دولتي و اجرايي دخيل در امور گردشگران اجرا مي‌شود .

وظيفه دوست تاكيدكرد: ايجاد پايگاه‌هاي مختلف اطلاع رساني در فرودگاه‌ها‌، پايانه‌ها، ترمينال‌هاي راه‌آهن و در كليه‌ي مبادي ورودي و خروجي استان‌ها، ايجاد سايت اطلاع رساني گردشگران، با امكانات ويژه‌ي تبليغاتي در خصوص معرفي جاذبه‌هاي تاريخي و گردشگري به همراه نقشه‌ي هر استان ايجاد و فضاهاي اقامتي موقت و كمپينگ‌هاي، ارايه امكانات و خدمات بهداشتي، درماني و امداد خودرويي و جاده ايي به گردشگران و ... از جمله برنامه‌اي اين ستاد است .

وي ادامه داد: لغو تعطيلات كليه‌ي موزه‌ها،‌ كاخ و موزه‌ها و سايت‌هاي تاريخي، افزايش سطح كمي‌وكيفي رستوران‌هاي بين راهي و ارايه‌ي تخفيف پنج درصدي به مسافران نوروزي، تشكيل كميته‌هاي مختلف بازرسي و ارزيابي عملكرد براي بازرسي كليه‌ي واحدهاي اقامتي پذيرايي، رستوران‌هاي بين راهي، افزايش مراكز اورژانس جهت ارايه‌ي خدمات بهداشتي و فوريت‌هاي پزشكي به مسافران از 250 مركز به 500 مركز ازديگر برنامه‌هاي پيش بني شده در ستاد تسهيلات نوروزي است .

رييس ستاد تسيهلات نوروزي كشور خاطر نشان كرد: كليه‌ي فعاليت‌هاي اجرايي اين ستاد از 29 اسفند ماه تا 14 فروردين ماه ادامه خواهد داشت .

وظيفه دوست ادامه داد: كليه‌ي شهروندان و مسافران نوروزي مي‌توانند با شماره‌ي تلفن‌هاي 66942051 و 66942052 از امكانات و تسهيلات و ستاد‌هاي نورزي در سراسر كشور كسب اطلاع كنند .

وي همچنين تاكيد كرد: گروه‌هاي بازرسي و ارزيابي عملكرد در قالب اكيپ‌هاي ناظر طرح نظارت و بازرسي اماكن اقامتي و پذيرايي كشور را اجرايي مي‌كنند ك در صورت مشاهده‌ي تخلف و نواقص رفع شده با ارايه‌ي گزارشي به معاونت حقوقي ،با متخلفين برخورد قانوني صورت مي‌گيرد .

وظيفه دوست خاطر نشان كرد: سياست سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در تعطيلات نوروز 85، ايجاد تعامل و توازن مسافرتي ميان همه‌ي استان‌هاي كشور و كاهش حجم مسافرت‌ها به چندد استان به خصوص مانند، فارس، اصفهان و مشهد و .... است .

رييس ستاد تسيهلات نوروزي كشور اعلام كرد: از اين دبيرخانه ستاد پس به صورت دائمي‌ و در طول سال فعاليت خواهد كرد .

وي تاكيد كرد: دائمي‌شدن دبير خانه‌ي اين ستاد كمك ويژه‌اي براي برنامه ريزي‌هاي كلان مديريتي در pik‌هاي مختلف مسافرتي و فصول غير مسافرتي و ارايه خدمات به گردشگران در تمام طول سال است .

دكتر وظيفه دوست همچنين از تشكيل كميته‌ي دائمي‌هماهنگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بادفاتر خدمات مسافرتي و مراكز اقامتي خبر داد وافزود: اين كميته مسوول پيگيري مسائل و مشكلات اين مراكز و دفاتر و همچنين پيگيري امور مربوطه به گردشگران و مراجعان به اين مراكز است .

دكتر ملك‌زاده:

آيين‌نامه‌ي اجرايي سفرهاي ارزان قيمت تا اوايل سال آ‌ينده اجرايي مي‌شود

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: آيين نامه‌ي اجرايي سفرهاي ارزان قيمت تا اوايل سال آ‌ينده اجرايي مي‌شود .

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دكتر محمد شريف ملك زاده در نشست مطبوعات تشريح برنامه‌هاي ستاد تسهيلات نوروزي كشور با بيان اين خبر افزود: با توجه به تاكيدات رييس جمهور و پيگيري رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و همكاري كليه دست اندركاران گردشگري تهيه و تدوين آيين نامه‌ي اجرايي سفرهاي ارزان قيمت را در دستور كار خود قرار داده ايم كه احتمال اجرايي شدن اين آيين نامه تا اوايل سال آينده وجود دارد .

وي ادامه داد: با تدوين اين آيين نامه برنامه‌ي سفرهاي ارزان قيمت را در قالب بن‌هاي سفر در اختيار مردم قرار مي‌دهيم .

ملك زاده با اشاره به ايجاد دبيرخانه‌ي دائمي‌ ستاد تسهيلات نوروزي و سفرهاي تابستاني تاكيد كرد: تشكيل اين دبير خانه ‌ي دائمي‌نيز به منظور فرهنگ سازي در خصوص توسعه سفرهاي ارزان قيمت و برنامه‌ريزي شده از سوي خانوارهاي ايراني است .

وي ادامه داد: عدم هماهنگي و فقدان انسجام مراكز و دستگاه‌هاي مختلف دولتي با ظرفيت‌هاي ويژه گردشگري

مهم‌ترين مشكل در توسعه سفرهاي ارزان قيمت است كه ما تلاش مي‌كنيم اين مشكل را رفع كنيم .

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تاكيد كرد: ستاد تسهيلات نوروزي امسال معاونت‌ها و كميته‌هاي مختلف تخصصي وظيفه دارند تا قبل از اين كه سفرهاي نوروزي آغاز شود بر اساس معيارها و ضوابط تعيين شده كليه‌ي بازرسي‌ها و ارزيابي‌ها را از زير مجموعه‌هاي خود در مراكز اقامتي و پذيرايي ارزيابي جاده‌ها و مسيرهاي تردد مسافران ايجاد پايگاه‌هاي اطلاع رساني و تبليغات و غيره را در كليه ‌ي استان‌هاي كشور انجام دهند تا قبل از 20 اسفند ماه همه ‌ي موانع ومشكلات را به ستاد تسهيلات نوروزي ارايه دهند .

وي بودجه ستاد تسهيلات نوروزي را در مقايسه با برنامه‌هاي پيش‌بيني اين ستاد ناچيز و اندك ( 605 ميليون تومان)خواند و گفت: با وجود كمبود بودجه از همه‌ي دستگاه‌هاي دولتي و خصوصي مي‌خواهيم تا با ايجاد تعامل و هماهنگي مشكلات سفرهاي نوروزي را حل كنند .

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تاكيد كرد: كليه هتل‌هاي و مراكز اقامتي موظف هستند تا نهايت همكاري را با مسافران و مراجعين خود داشته باشند و در صورت عدم وجود ظرفيت براي پذيرش آن‌ها با اطلاع به ستاد تسهيلات نوروزي هر استان امكان مكان يابي براي اسكان مسافران را فراهم كند .

وي با اشاره به آمار ارايه شده در خصوص ورود بالغ بر 20 ميليون گردشگر در طول 20 سال گذشته به كشورمان تاكيد كرد: اين آمار بسيار تكان دهنده و ناراحت كننده است، چرا كه اگر ما شعار و بحث فرهنگ و يا گفت وگوي تمدن‌ها رامطرح مي‌كنيم به عنوان يك كشور سرآمد در اين امور تنها بايد با توسعه ‌ي صنعت گردشگري خود اين شعارها را عملي كنيم .

رييس ستاد تسهيلات نوروزي:

كل اعتبارات ستاد 605 ميليون تومان است

دكتر حسن وظيفه دوست، رييس ستاد تسهيلات نوروزي كشور گفت: كل بودجه‌ي اختصاص يافته به ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي 605 ميليون تومان است كه مبلغ 2805 ميليون تومان آن توزيع استاني شده است .

به گزارش خبرنگار گردشگري ايسنا، رييس ستاد تسهيلات نوروزي كشور اعلام كرد: علاوه بر توزيع استاني مقداري از بودجه‌ي كل ستاد 100 ميليون تومان در رابطه با چاپ و توزيع اقلام اطلاعاتي و تبليغاتي و 200 ميليون تومان در ارتباط با هزينه‌هاي مختلف ستاد از جمله پرداخت هزينه‌ي ناظرين و بازرسين صرف شده است.

معاون اسكان ستاد:

همه هتل‌ها و مراكز اقامتي آماده پذيرايي از ميهمانان نوروزي هستند

در ادامه نشست مطبوعاتي تشريح برنامه‌هاي ستاد تسهيلات نوروزي مختار باقري، معاونت اسكان و پذيرايي اين ستاد تصريح كرد: هماهنگي با كليه‌ي استان‌ها براي تشكيل كميته‌ي اسكان و پذيرايي به منظور آماده سازي و تجهيز كليه‌ي واحدهاي اقامتي و پذيرايي، پيش‌بيني كمپ‌هاي اقامتي موقت، هماهنگي با وزارت بازرگاني براي تدارك و پيش‌بيني اقلام مورد نياز مسافران، تعيين كيشيك‌هاي مختلف در كليه‌ي صنوف خدماتي، از جمله برنامه‌هاي معاونت اسكان و پذيرايي است.

باقري تاكيد كرد: در مجموع فضاهاي اقامتي 625 واحد، هتل با 28 هزار و 780 اتاق و حدود 60 هزار تخت به‌اضافه‌ي 1500 واحد مهمانپذير و 230 واحد هتل آپارتمان در تعطيلات نوروزي ظرفيت اقامتي كشور را تشكيل مي‌دهند .

به گفته‌ي وي، حدود يك ميليون كلاس درس و 300 هزار فضاي اقامتي در قالب كمپ و چادر براي اسكان مسافران و فرهنگيان در نظر گرفته شده است .

معاون اسكان و پذيرايي ستاد تسيهلات نوروزي تاكيد كرد: امنيت كمپ‌هاي اقامتي و ارايه‌ي خدمات بهداشتي و همچنين نگهداري از اموال مسافرين در همه‌ي كمپينگ‌ها تامين شده است، و كليه‌ي اين امكانات عمدتا به صورت رايگان و در برخي از استان‌ها متناسب با شرايط وهزينه‌هاي جانبي در اختيار مسافران قرار مي‌گيرد.

دبير جامعه هتلداران ايران:

هتل‌هاي تهران در نوروز تا 40 درصد تخفيف خواهند داشت

ايرانپور، دبير جامعه‌ي هتل‌داران ايران، نيز با تاكيد بر آمادگي كليه‌ي واحدهاي اقامتي و پذيرايي در ارايه خدمات به مسافران نوروزي ياد‌آور شد: تشكيل دبير خانه دائمي‌ستاد تسهيلات نوروزي امكان برنامه‌ريزي براي كليه فصول سال و ايجاد امكانات براي مسافرت مردم را فراهم مي‌كند .

وي تاكيد كرد: هم اكنون بيش از 70 درصد از امكانات پذيرايي و اقامتي كشور در طول سال خالي از مسافر است كه بايد با برنامه ريزي كلان و قرار دادن مسافرت در سبد اقتصادي خانوارهاي ايراني اين معضل را برطرف كرد .

به گفته وي هتل‌هاي شهر تهران 35 تا 40 درصد در طول ايام نوروز تخفيف خواهند داشت .

با اجرايي شدن طرح سفرهاي ارزان قيمت هتل‌هاي كشور امكان ارايه‌ي تا 60 درصد تخفيف را به مسافران خواهند داشت .

مدير كل موزه ها:

هزينه ورودي موزه‌ها بيشتر از 500 تومان نخواهد بود

مدير كل موزه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيز خاطر نشان كرد: در طول ايام نوروز هزينه‌ي ورودي براي كليه‌ي موزه‌ها و كاخ موزه‌ها و سايت‌هاي تاريخي بيش از 500 تومان نخواهد بود .

وي ادامه داد: بر اساس آمار در استان‌هايي كه بيشترين تعداد گردشگران موزه‌اي را داشتند از مسوولان دولتي خواسته شده است در صورت مراجعه‌ي گردشگران مانند سال گذشته زمان بازديد از هر يك از اماكن تاريخي و موزه‌اي تا 24 ساعت تمديد شود .

نصرتي همچنين تاكيد كرد: در خصوص اماكن و موزه‌هايي كه ورود جمعيت بيش از حد به بناي آن‌ها آسيب وارد مي‌كند، از مسوولان خواسته‌ايم فروش بليت به صورت دسته بندي و بر اساس ظرفيت صورت بگيرد .

به گفته نصرتي احتمال لغو بازديد رايگان از موزه‌ها در روز‌هاي جمعه‌ي هر ماه به دليل وارد شدن خسارت به آنها وجود دارد .

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۸ اسفند ۱۳۸۴ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8412-05296
  • خبرنگار :