ششمين همايش ملي «سزامي» ايران برگزار مي‌شود

انجمن فيزيك ايران با همكاري مركز مطالعات و همكاري هاي علمي بين المللي ششمين همايش سزامي - سينكروترون ايران را با هدف آشنا شدن متخصصان كشور و علاقه مندان با پيشرفت هاي سزامي و چگونگي نقش ايران در آن، پنجشنبه چهارم اسفند ماه 1384 در دانشكده فيزيك دانشگاه صنعتي شريف برگزار مي كند.

به گزارش خبرنگار «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، ارائه گزارش از وضعيت سزامي، پيشنهاد ايران در مورد برپايي خط باريكه پزشكي در سينكترون سزامي، نقش ايران در آينده سزامي، پيشنهاد ايران در ساخت مغناطيس هاي شتابگر سينكروترون GeV5/2، فن‌آوري ساخت شتابگر در ايران و برنامه ريزي براي ظرفيت سازي و فعاليت بيشتر از جمله مباحث مورد بررسي در اين نشست عنوان شده است.

علاقمندان به ارائه سخنراني در يكي از زمينه هاي مورد بحث، مي‌توانند چكيده سخنراني خود را حداقل در 10 سطر تا 24 بهمن ماه جاري به نشاني پست الكترونيكي همايش sesame6@psi.ir دبير همايش، ارسال كنند.

علاقمندان به شركت در همايش نيز تقاضاي خود را به نشاني پست الكترونيكي همايش ارسال كنند.

گفتني است، ‌طرح SESAME ( طرح استفاده از تابش سينكروترون براي علوم و كاربردهاي تجربي در خاورميانه) به تاسيس يك مركز بين المللي تابش «سينكروترون» در خاورميانه مربوط مي‌شود كه از چند سال قبل با نظارت سازمان يونسكو آغاز شده است. در اين طرح كه با مشاركت حدود 11 كشور منطقه اجرا مي‌شود، يك دستگاه سينكروترون ( شتاب دهنده الكترون) طراحي و طي سه تا پنج سال آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۱۴ بهمن ۱۳۸۴ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 8411-07833
  • خبرنگار :