دبير فراكسيون اقليت مجلس: سقوط فالكون را در فراكسيون بررسي مي‌كنيم كنترل هوايي ما به مدير و تكنولوژي نيازمند است

دبير فراكسيون اقليت مجلس با اشاره به سانحه‌ي امروز صبح هواپيمايي فالكون، با بيان اين خبر كه حتما سقوط اين هواپيما را در فراكسيون متبوعش بررسي مي‌كنند از اكثريت مجلس تقاضاي بررسي سانحه را كرد و در خصوص طرح استيضاح از وزير دفاع، گفت: يك ماه وقت مطالبه شده از سوي وزير دفاع را رعايت مي‌كنيم.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، ضمن اظهار تأسف از حادثه‌ي سقوط هواپيماي فالكون اين حادثه را كه طي آن جمعي از فرماندهان عزيز دوران دفاع مقدس به شهادت رسيدند، تسليت گفت و افزود: اين حادثه و حوادث مشابه نشاندهنده‌ي آن است كه ناوگان هوايي و تجهيزات نيروهاي مسلح ما فرسوده است و نياز به بازسازي و نوسازي به ويژه تحول ساختاري دارد.

به گفته‌ي وي، طي بررسي‌هاي اخير، نمايندگان مجلس به برخي نكات دست يافته‌اند از آن جمله اين‌كه سيستم و ساختار موجود قديمي است و نمي‌تواند تحول‌آفرين و پاسخگو باشد، هم‌چنين اختيارات متناسب با مسئوليت‌ها نيست.

تابش اين حادثه را در تداوم يك سلسله سوانح چند سال اخير كه گاه منجر به فرود اضطراري و يا گاه سقوط هواپيماها شده است دانست و اظهار داشت: در طرح اخير استيضاح وزير دفاع شاهد بوديم كه وي به عنوان پشتيبان نيروهاي مسلح، نتوانست در حوزه‌ي مسئوليت خود اعمال اراده كرده و گزارش بگيرد.

وي افزود: رادار و كنترل هوايي ما به مدير و تكنولوژي احتياج دارد.

تابش دستيابي به امنيت هوايي را مستلزم طي مراحلي از جمله دارا بودن ساختار منسجم و تخصصي دانست و با اشاره به بررسي‌هاي نمايندگان مجلس در حادثه‌ي سقوط هواپيماي C130، گفت: در آن جلسات شاهد بوديم كه نمايندگان نمي‌تواستند به همه‌ي زواياي قضيه دسترسي داشته باشند و يا بعضا كساني در جلسات حضور پيدا مي‌كردند كه به دليل داشتن مسوليت در اين امر، خود در موضع اتهام بودند.

به گفته‌ي وي، الان امنيت پروازي ما خصوصا در نيروهاي مسلح دچار اختلاف بوده و خيلي اطمينان‌بخش نيست و در اين راستا ساختار نياز به اصلاح دارد و بايد در مديريت‌ها تحول‌آفريني و نوآوري صورت گيرد.

نماينده‌ي مردم اردكان در مجلس با تأكيد بر لزوم تجهيز تكنولوژيك ناوگان هوايي كشور اعم از هواپيماهاي مسافربري و نظامي، ضرورت نگاهي واقع‌بينانه در اين قضايا، ريشه‌يابي مشكلات و ارائه راه برون‌رفت از چنين مشكلاتي را براي جلوگيري از حوادث مشابه يادآور شد و افزود: اگر در سانحه‌ي قبلي با سرعت عمل بيشتري برخورد مي‌شد شايد امروز شاهد اين سانحه نبوديم.

تابش بر لزوم مشخص شدن علت سقوط هواپيماي فالكون طي بررسي‌هاي فني تأكيد و خاطرنشان كرد: بايد بررسي‌هاي فني انجام گيرد تا پس از آن به جمع‌بندي نهايي دست يابيم.

وي با اشاره به نقش مهم نيروي انساني متخصص در پيشبرد توسعه كشور، ضرورت حفظ جان اين نيروي انساني را يادآور شد و ادامه داد: ارزش جان هر يك از اين شهدا به ويژه در دو سانحه اخير سقوط هواپيما، از صد هواپيما بيشتر است.

دبير فراكسيون اقليت مجلس ادامه داد: از اكثريت مجلس كه در ابتداي كار طرح استيضاح وزير دفاع را امضاء كرده بودند تقاضا مي‌كنم به اين طرح استيضاح و يا حتي تحقيق و تفحص در اين قضيه بپيوندند و از اين مسأله غفلت نكنند.

وي در اين راستا وجدان‌هاي پاك و بيدار و آگاه را به كمك طلبيد و گفت: اگر قبل‌ها فشار بيشتري آورده بوديم شايد اجازه داده نمي‌شد كه هواپيمايي با نقص فني پرواز كند.

تابش با اشاره به احساس ناامني و تبعات سوء اقتصادي و سياسي اين گونه سوانح، بر لزوم اعلام علت سقوط هواپيماي فالكون تأكيد كرد و گفت: حتما سقوط اين هواپيما را نيز در فراكسيون بررسي مي‌كنيم.

وي افزود: در جهت احقاق حق ملت، طعنه‌هاي ناحق و نابجا را به جان خريداريم، و در هر مقطع و شرايطي انجام وظيفه خواهيم كرد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۱۹ دی ۱۳۸۴ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8410-11302
  • خبرنگار : 71036