بيانيه‌ اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان دراروپا: دولت به فكر اتخاذ مواضع سازنده جهت تنش‌زدايي با حفظ مصالح ملي باشد

اتحاديه‌ي انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان در اروپا با صدور بيانيه‌اي با محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي به نقد اظهارات اخير رييس جمهور كشورمان پرداخت.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين بيانيه با اشاره به اشغال بيش از نيم قرن سرزمين فلسطين و سكوت جامعه بين‌المللي نسبت به اين مساله و جنايات رژيم صهيونيستي آمده است: از ديدگاه ما فلسطين متعلق به تمامي فلسطينيان است و ساير كشورها بايستي ضمن احترام به آرمان ملت فلسطين تمام تلاش خود را در راستاي برقراري صلح و آرامش در اين منطقه از جهان متمركز كنند.

در اين بيانيه راه برقراري صلح و آرامش در منطقه، حمايت از مذاكرات دولت منتخب فلسطيني خوانده شده و آمده است: اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان در اروپا ديگر بار ضمن محكوميت جنايات اسراييل، حمايت خود را از تلاش ملت فلسطين براي استقرار كشور مستقل فلسطيني و برقراري صلح پايدار در منطقه اعلام مي‌دارد.

در بخش ديگري از اين بيانيه با اشاره به اظهارات اخير رييس جمهور كشورمان در همايش "جهان بدون صهيونيسم" از وي خواسته شده است تا با در نظر گرفتن مصلحت انديشي به گونه‌اي عمل كند كه موجب آنچه " بسيج جامعه‌ي جهاني و كسب فرصتي طلايي براي رژيم صهيونيستي" خوانده شده، نشود.

در اين بيانيه، "ارزيابي كارشناسانه و مبتني بر منافع ملي از موقعيت حساس بين‌المللي، اعتنا به نظرات نخبگان پيش از اتخاذ مواضع و كاربست ادبيات ديپلماتيك" از جمله "انتظارات حداقلي از رييس جمهور" كشورمان بيان شده است.

در اين بيانيه با طرح اين ادعا كه روند فعلي به سوي بحران پيچيده‌ي بين‌المللي و هزينه‌هاي فراوان مي‌رود، مي‌خوانيم: بهتر است دولت به فكر اتخاذ مواضع و طرح‌هاي سازنده‌يي از سوي جمهوري اسلامي ايران جهت تنش‌زدايي با حفظ مصالح ملي كشورمان باشد.

در اين بيانيه هم چنين ضمن گراميداشت سالروز تسخير لانه جاسوسي، اين واقعه از نقاط برجسته جنبش دانشجويي كشور خوانده شده و آمده است: اين اقدام حركتي اصيل بود كه ريشه در نگاه مردم سالار و نوگرايانه حضرت امام (ره) نسبت به اين دست وقايع داشت.

در ادامه اين بيانيه مي‌خوانيم: اما از ديگر سو جنبش دانشجويي بايستي با تمام وجود به بازنگري نقادانه رفتار و عملكرد خويش در طول ساليان گذشته بنشيند تا هم چنان بتواند به عنوان مجموعه‌اي دلسوز، يار و همراه دلت و ملت و در راستاي عزت و سربلندي اين مرزوبوم باشد.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۱۴ آبان ۱۳۸۴ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8408-06181
  • خبرنگار :