حداد عادل درباره‌ي تصويب يك فوريت طرح تعليق اجراي پروتكل الحاقي: به معناي خروج ما از NPT نيست و به معناي نپيوستن مطلق ما به پروتكل الحاقي هم نمي‌باشد

حداد عادل در ارزيابي از تصويب يك فوريت طرح تعليق اجراي داوطلبانه‌ي پروتكل الحاقي در مجلس گفت: اين طرح در مرحله‌ايي كه امروز به تصويب مجلس رسيده به معناي خروج ما از NPT نيست و به معناي نپيوستن مطلق ما به پروتكل الحاقي هم نمي‌باشد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر غلامعلي حداد عادل، رييس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه‌ي گردهمايي مديران بنياد شهيد و امور ايثارگران در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: ما يك فوريت طرحي را به تصويب رسانده‌ايم كه اگر خود آن طرح تصويب شود، دولت موظف مي‌شود مادامي كه داشتن چرخه‌ي سوخت حق ما شناخته نشده، دولت از اجراي پروتكل الحاقي كه تاكنون داوطلبانه بوده خودداري كند. چون اين پيوستن به پروتكل الحاقي كه در مجلس تصويب نشده و تاكنون به صورت داوطلبانه بوده است، مجلس به دولت بعد از تصويب اين طرح ابلاغ مي‌كند كه ديگر داوطلبانه آن را اجرا نكند تا اين كه مجلس تصميم بگيرد.

حداد عادل در مورد اهداف سفر خود به سوريه و لبنان، گفت: روز پنج شنبه راجع به اهداف اين سفر با شما صحبت مي‌كنم.

رييس مجلس شوراي اسلامي، در ادامه در مورد لايحه‌ي خدمات امور ايثارگران و زمان ارايه آن، گفت: اين مساله را بايد از دولت و كساني كه لايحه را تهيه كرده‌اند، بپرسيد. اگر اين لايحه دير به مجلس داده شده دير نبايد از مجلس خارج شود و آنچه در حيطه‌ي اختيار و وظيفه‌ي ماست اين است كه ترتيبي دهيم كه اين لايحه زودتر در مجلس به تصويب برسد.

وي افزود: البته متاسفانه يا خوشبختانه مجلس هم با تعداد زيادي از طرح‌ها و لوايح روبروست كه مرا درباره‌ي اين قولي كه مي‌دهم نگران مي‌كند. چون ما موظف به رعايت آيين‌نامه و نوبت در برررسي‌ها هستيم، اما مي‌شود با استفاده از اهرم‌هاي موجود در آيين‌نامه و پيگيري‌هاي مديريت محترم بنياد شهيد و امور ايثارگران در حد امكان تسريع كنيم كه زودتر مورد بررسي قرار گيرد.

وي با بيان اينكه اين لايحه تازه به مجلس رسيده، تصريح كرد: حتي هنوز در كميسيون هم مطرح نشده است.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۶ مهر ۱۳۸۴ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8407-03195
  • خبرنگار : 71291