سرلشكر ‌صفوي: ارايه‌ي راهبرد نظامي در دنياي متغير فعلي، ضروري ولي دشوار است امروز سپاه نمي‌تواند بدون پشتوانه‌ي علمي، رسالتش را به درستي ايفا كند

سرلشكر ‌صفوي، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي روز دوشنبه در مراسم آغاز سال تحصيلي دانشگاه امام حسين (ع) و پيش از سخنان رييس جمهور در مراسم گفت: داشتن تحليلي صحيح براي سپاه كه دفاع از انقلاب اسلامي در تمام عرصه‌ها را بر عهده دارد مي‌تواند انقلاب را توانا سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وي افزود: رويداد تحول‌آفرين سده‌ي جديد، مهر تاييدي بر نظامي‌گري در عرصه‌ي روابط بين‌الملل و گفتمان دفاعي و امنيتي بين ملت‌هاست كه با روحيه‌ي يك‌جانبه‌گرايي آمريكا و بسط نظامي‌گري آن، هم‌چنان از حضور نظامي در قفقاز، آسياي ميانه و خاورميانه و افزايش فزاينده‌ي حوزه‌ي نظامي و امنيتي آمريكا نشان دارد.

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: ارايه‌ي راهبرد نظامي در دنياي متغير فعلي ضروري ولي دشوار است.

صفوي اظهار داشت: امروز سپاه نمي‌تواند بدون پشتوانه‌ي علمي رسالت خود را به درستي ايفا كند و با متبلور شدن اين دانشگاه كه از دستاوردهاي مهم سپاه و انقلاب محسوب مي‌شود، بهره‌مندي اين نيرو از اين حوزه‌ها تضمين شده است.

فرمانده‌ كل سپاه گفت: دانشگاه امام حسين (ع) علاوه بر ماموريت كادرسازي براي نيروهاي پنج‌گانه‌ي سپاه و سازمان حفاظت اطلاعات با جهت آموزشي و پژوهشي در سطوح راهبردي، ميدان رقابت جديدي را در كشور و منطقه گشوده است. امروز دانشگاه امام حسين (ع) وظيفه و رسالت آرماني خود را با نشاط و سرور به عهده گرفته تا ضمن ارتقاي علمي خود نسبت به ارتقاي حوزه‌ي دفاعي و امنيتي كشور عزيزمان بيش از پيش و مجدانه گام بردارد.

بر اساس اين گزارش دانشگاه امام حسين (ع) از سال 1365 تاسيس شده و در چندين گروه از جمله فني و مهندسي، علوم پايه، علوم انساني، اطلاعات و امنيت ملي، دانشكده‌ي پايه‌ي علوم افسري نظامي و دانشكده‌ي علوم و فنون دوره‌هاي خاص براي نيروهاي پنج گانه‌ي سپاه فعاليت مي‌كند.

دانشگاه امام حسين (ع) هم‌چنين در مراكز استان‌ها جهت عدم انقطاع نيروها از محل خدمت خود در مقاطع كارداني و كارشناسي و آموزش‌هاي رسته‌اي از سطوح مقدماتي تا عالي فعاليت دارد.

بر اساس اين گزارش رييس‌جمهور كه در مراسم حضور داشت، پس از انجام مراسم رژه از نمايشگاه‌هاي دستاوردهاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ديدن كرد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۴ مهر ۱۳۸۴ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8407-01817
  • خبرنگار :