/ همزمان با آغاز سال تحصيلي ـ فرهنگ معاشرت با تلويزيون/ يك برنامهساز: برنامههاي تلويزيون در كنار آموزش حاوي محتواي تفريحي باشد
يك برنامهساز گفت: برنامههاي تلويزيون در سال تحصيلي بهتر است در كنار آموزش به دانش آموزان و دانشجويان حاوي محتواي تفريحي هم باشد. دكتر امير حسن نوايي در گفتوگو با خبرنگار سرويس راديو و تلويزيون «ايسنا» افزود: بچهها در مدرسه به اندازهي كافي، كار ميكنند. بنابراين برنامههاي تلويزيوني مربوط به آنها بايد داراي بار تفريحي نيز باشد. وي دربارهي برنامههاي مربوط به دانشآموزان گفت: سيستم آموزشي ايران به گونهاي است كه مطالب در قالبهاي خشك به دانشآموزان منتقل ميشود. بنابراين ساخت برنامههايي كه لزوم گنجاندن برنامههاي تفريحي در مدارس انجام كار گروهي و حدالمقدور، آشنايي نزديك با آنچه كه در مدرسه ميآموزند را يادآوري كند، ضروري است. اين استاد دانشگاه در ادامه اظهار كرد: دانشجو متكي به خود است و اين استاد دانشگاه نكته حايز اهميت اين است كه ارتباط نزديك استاد و دانشجو و فراهم بودن زمينههاي انجام كارهاي پژوهشي در پژوهش درست دانشجو موثر است. وي تحرك، سرعت و انرژي را از ويژگيهاي اين گروههاي سني دانست و دربارهي برنامههاي ساخته شده براي آن ها گفت: در برخي از اين آثار يك سري كادربنديهاي عجيب صورت ميگيرد و مجرياني كه در تلاش براي برقراري ارتباط با مخاطبان خود هستند. اين تهيه كننده و كارگردان در پاسخ به اين سوال كه چگونه ميتوان فرهنگ لزوم زمان بندي براي محصلان را در خانوادهها نهادينه كرد، گفت:اين گروه بايد خود به اين نتيجه برسند كه از بين مهم و مهمترين، يكي ار انتخاب كنند. بنابراين اگر به آنها تحكم شود بيشتر براي تماشاي تلويزيون حريص ميشوند ولي اگر به طور كنترل شده بره اين كار بپردازند، اين حس تخليه ميشود و حتي تماشاي فيلم يا سريالي همراه پدر و مادر ميتواند به ارتباط بهتر كودك و نوجوان با آنها منجر شود. اين استاد دانشگاه همچنين پيشنهاد داد كه برنامهاي مشابه شب بخير كوچولوي راديو در تلويزيون پخش شود كه بچهها را با پخش موسيقي آرام براي خوابيدن آماده كند. ندايي در پااين پخش موسيقي و فيلم خوب را از عوامل نهادينه كردن دروس هنر بين كودكان و نوجوانان دانست و اظهار كرد: اين دو عامل به ويژه موسيقي ميتواند در افزايش توانايي ذهني كودكان و نوجوانان كمك كند و آنها به زمينههاي اوليه اين دو هنر دست يابند. انتهاي پيام