/راههاي جذب مخاطب در سيما/ يك تهيهكنندهي برنامههاي ورزشي: برنامههاي جنجالي شايد جذاب باشد اما اطلاعات كافي به مخاطب نميدهد
يك تهيهكننده گفت: برنامههاي ورزشي جنجالي شايد جذاب باشد اما اطلاعات كافي به مخاطب نميدهد. اصغر شريف كاظمي در گفتوگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) افزود: گاهي اوقات، ايجاد جنجال به وسيلهي يك برنامهي ورزشي، سادهتر از ساختن اثري محتوايي است، چون نظارتي براي اين برنامهها وجود ندارد و افراد با ساخت آثار جنجالي نيز كار خود را پيش ميبرند. وي با بيان اين كه در انواع برنامههاي ورزشي تلويزيون، ميتوان به ريشهيابي اتفاقات ورزشي پرداخت و يا تنها رويدادها را انعكاس داد، اظهار كرد: اگر در برنامهاي، رويدادي ورزشي تحليل ميشود، بايد اصل و اساس آن را نيز بيان و راهكار نيز ارائه شود؛ البته بخشي از چنين برنامههايي نيز پاسخگوي مسؤولان است كه اگر در اين مرحله جنجال شود، ايرادي ندارد. تهيهكنندهي برنامهي «ورزش دو» با اشاره به ضرورت رعايت نكاتي در ظاهر و محتواي يك اثر تلويزيوني به منظور جذب مخاطب، اظهار كرد: يك برنامهي ورزشي خوب، بايد داراي دكوري باشد كه ضمن برخورداري از جذابيت بصري و تحرك با موضوع برنامه، ارتباط محتوايي داشته باشد. همچنين در تدوين و ولههاي تصويري بايد از تصاوير پر تحرك و مرتبط با موضوع استفاده شود. وي افزود: مجري اين گونه برنامهها بايد دربارهي رشتهي تخصصي مورد بحث در برنامه، اطلاعات كافي از تاريخچهي آن گرفته تا آگاهي از مطالب روز را داشته باشد تا به تواند موضوعات و سوالهاي خوبي را از آن استخراج كند. همچنين از سرعت و لحن مناسب در بيان براي اجراي برنامهاي برخوردار باشد كه اين دو عامل ميتواند جذابيت زيادي را براي مخاطب داشته باشد. شريف كاظمي در پايان گفت: در كل دكور، نحوهي اجرا، تدوين، نوع تصويربرداري، اهميت زيادي در شكلگيري و تصوير ذهني مخاطب در نخستين برخورد او با برنامه دارد. انتهاي پيام