رييس نهاد ولي فقيه در دانشگاه‌ها: ـ امروز جريان سكولار و ضددين به شدت فعاليت مي‌كند ـ همه به اين رسيده‌اند كه نمي‌توان با دين مخالفت كرد

رييس نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌ها گفت: دين اسلام عدالت اجتماعي را به ما مي‌آموزد. از لحاظ مسائل اجتماعي دين به ما مي‌آموزد كه قواعد و قانون را چگونه در تنظيم رفتار با افراد و اجتماع تعميم بدهيم و دين مهمترين چيزي كه به ما مي‌آموزد عدالت اجتماعي است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) حجت‌الاسلام والمسلمين قمي، كه در افتتاحيه‌ي اردوي آموزشي سياسي دانشجويان كشور در دانشگاه محقق اردبيلي سخن مي‌گفت، نقش بعدي دين را ارائه‌ي الگو و اسوه به انسان‌ها دانست و گفت: يك نمونه‌ي عيني و تجسمي و خارجي آن پيامبران و امام معصوم است.

قمي با اشاره به پديده‌هاي فكري در نيمه‌ي دوم قرن بيستم، گفت: پديد آمدن سنت‌گرايي اسلامي، جريان متفكران مسيحي و گرايش مردم به عرفان سه پديده‌اي است كه در نيمه‌ي دوم قرن بيستم رخ داد.

وي در ادامه گفت: امروز جريان سكولار و ضددين به شدت فعاليت مي‌كند و حركت‌هاي ديني هم به شدت در بين مردم بانشاط مي‌شود و امروز همه به اين نتيجه رسيده‌اند كه به هيچ‌وجه نمي‌توان با دين مخالفت كرد.

«نوروزي» مديركل تشكل‌هاي نهاد و دبير اردوي سياسي آموزشي دانشجويان سراسر كشور نيز گفت: موفقيت اين اردو به علت حضور پرشور دانشجويان بوده و كمتر اردويي بوده كه برنامه‌هايي با اين فشردگي و جديت و موفقيت داشته باشد.

وي هدف از برگزاري اين اردو را بالا بردن دانش و بينش سياسي، ايجاد زمينه‌ي وفاق و همفكري در ميان دانشجويان شركت‌كننده و تعامل تشكل‌هاي سياسي دانشگاه‌هاي سراسر كشور عنوان كرد.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۱۲ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8405-05693
  • خبرنگار :