مسوول سياسي جامعه اسلامي دانشجويان: نمي‌توان كشور را با پوپوليسم اداره كرد از كادرهاي مجرب احزاب در كابينه استفاده شود هاشمي و كروبي در تشكيل حزب عجله نكنند

مسؤول واحد سياسي جامعه‌ي اسلامي دانشجويان با طرح اين پرسش كه «آيا بايد بساط تحزب را برچيد؟» گفت: يكي از مسائلي كه همواره ذهن فعالان سياسي را به خود مشغول كرده، مسأله‌ي تحزب و كارآمدي آن در ايران است، تحزب در ايران موافقان و مخالفاني دارد.

«اميرحسين خليلي» در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار داشت: پس از انتخاب رياست جمهوري نيز مخالفان تحزب به واسطه‌ي پيروزي احمدي‌نژاد كه بدون حمايت احزاب صورت گرفت، تحزب را زير شلاق نقد قرار دارند و حاميان تحزب نيز با اين استدلال كه احمدي‌نژاد عضو ايثارگران و مهندسين است از تحزب دفاع كردند. حال آنكه، در دور اول ايثارگران از قاليباف و مهندسين از لاريجاني حمايت كردند.

وي افزود: ساخت سياسي كشور ما به گونه‌اي است كه بيش از آنكه احزاب بازيگر اصلي قدرت باشند، اين جنبش‌هاي اجتماعي هستند كه اين منش را به عهده گرفته‌اند، مانند آنچه كه در سال 1376 و امسال رخ داد.

خليلي با اشاره به اينكه مردم به واسطه‌ي عضويت خاتمي در مجمع روحانيون يا عضويت احمدي‌نژاد در ايثارگران و مهندسين به آنها رأي ندادند، اظهار داشت: مردم بر اساس مطالباتي مانند آزادي، عدالت، ديانت و خدمت كه به صورت يك مطالبه‌ي فراگير درآمده بود اين افراد را برگزيدند.

مسؤول واحد سياسي جامعه‌ي اسلامي دانشجويان، در ادامه گفت: حال پرسش اين است كه آيا بايد بساط تحزب را برچيد يا به سوي كارآمدسازي احزاب و تعريف كار ويژه‌هاي متناسب با فضاي سياسي ايران براي آنها حركت كرد؟

وي همچنين با تأكيد به اينكه «در ايران كنوني با تحزب نمي‌توان در انتخابات به پيروزي رسيد»، گفت: اما نمي‌توان كشور را نيز با پوپوليسم اداره كرد، بلكه براي اداره‌ي كشور نيازمند نيروهاي كارشناس، مجرب، كارآمد و آگاه به مسائل سياسي و مشكلات هستيم كه حزب مي‌تواند بستر مناسبي براي رشد اين گونه نيروها قرار بگيرد.

خليلي ادامه داد: اگر تحزب در كشور ما نهادينه‌تر مي‌بود، دست احمدي‌نژاد براي انتخاب كابينه باز‌تر بود و يكي از مسائلي نيز كه قبل و بعد از انتخابات‌ها، شاهد آن هستيم، رشد قارچ‌گونه‌ي احزاب و جبهه‌هاست كه آن را بايد گواه توسعه نايافتگي در عرصه‌ي سياست دانست.

مسؤول واحد سياسي جامعه‌ي اسلامي دانشجويان همچنين گفت: توصيه‌ي اينجانب به آقايان هاشمي و كروبي اين است كه با توجه به واقعيت‌هاي سياسي جامعه‌ي ايران، در تشكيل حزب و جبهه دچار عجله و شتابزدگي نشوند و به آقاي احمدي‌نژاد نيز توصيه مي‌كنم كه براي كابينه از كادرهاي مجرب و كارآمدي نيز كه سابقه‌ي حزبي دارند استفاده كنند، البته به شرط آنكه اين افراد پس از ورود به دولت، تحزب را كنار گذارند.

خليلي همچنين درباره‌ي كارآمدي كابينه‌ي آتي اظهار كرد: اميدوارم اين افراد بتوانند شعارهاي آقاي دكتر احمدي‌نژاد را تحقق بخشند.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۷ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8405-03019
  • خبرنگار :