حضور جمعي از فعالان دانشجويي و سياسي در بيمارستان ميلاد براي ملاقات با گنجي

جمعي از اعضاي دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه)، فعالان دانشجويي و فعالان سياسي، روز گذشته براي انجام ملاقاتي نمادين با اكبر گنجي در بيمارستان ميلاد حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان (ايسنا) تجمع‌كنندگان كه بيشتر آنها شاخه‌اي گل رز در دست داشتند، ابتدا جلوي درب ورودي چهار بيمارستان جمع شدند و بعد از گذشت حدود يك ساعت به سمت محل بستري گنجي در طبقه‌ي دوازدهم به راه افتادند كه با ممانعت مسوولان انتظامات بيمارستان روبرو شدند و پس از دقايقي تجمع جلوي درب محل بستري وي، به جلوي ساختمان بازگشتند.

تجمع‌كنندگان پلاكاردهايي با مضامين «گنجي را آزاد كنيد» و «ما از آزادي و حقوق شهروندي گنجي حمايت مي‌كنيم» در دست داشتند و در پايان سرودهاي «يار دبستاني من» و «اي ايران» را خواندند.

همچنين بيانيه‌ي پاياني تجمع توسط «عبدالله مؤمني»، دبير تشكيلات دفتر تحكيم(طيف علامه) قرائت شد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، در اين بيانيه با اشاره به اعتصاب غذاي گنجي، از عدم امكان ملاقات با وي در بيمارستان انتقاد شده و از اين لحاظ بيمارستان نيز به زندان تشبيه شده است.

در ادامه‌ي اين بيانيه آمده است: ما نيز امروز به بيمارستان ميلاد آمده بوديم تا تنها با اكبر گنجي ملاقات كنيم. چراكه معتقديم اين، يكي از اوليه‌ترين حقوق يك زنداني سياسي و يك بيمار است كه اكنون از اكبر گنجي دريغ مي‌شود. اگرچه اين پرسش نيز باقي است كه چرا و به چه علت، يك فرد به علت طرح عقايد و انديشه‌هايش كه مطابق با اصول اوليه‌ي حقوق بشر، از حقوق طبيعي يك انسان است، بيش از دو هزار روز بايد زندان را تجربه كند؟

در ادامه‌ي اين بيانيه با طرح اين پرسش كه آيا دو هزار روز زندان براي ابراز عقايد گنجي كافي نيست؟، ابراز عقيده شده است: ما به ملاقات اكبر گنجي آمده‌ايم و البته از مسوولان بيمارستان ميلاد نيز مي‌پرسيم كه چرا با پذيرش يك زنداني سياسي در بيمارستان، عملا جايگاه بيمارستان را به جايگاهي نظامي تبديل كرده‌اند؟ از مسوولان بيمارستان مي‌پرسيم كه چرا آنها اكنون بيماري را در بيمارستان خود جاي داده‌اند كه نه حتي از حداقل حقوق يك زنداني سياسي بلكه از حداقل حقوق اوليه‌ي يك بيمار نيز برخوردار نيست؟

اين بيانيه با تاكيد بر ضرورت حفظ حقوق گنجي به عنوان يك زنداني و نيز يك بيمار، خواستار آزادي گنجي شده است.

بنابر اين گزارش، «محمد ملكي» فعال سياسي، «ماشاءالله شمس الواعظين» روزنامه‌نگار، «بهاءالدين ادب» نماينده‌ي پيشين مجلس شوراي اسلامي و «فريبرز رييس‌دانا» فعال سياسي نيز در بين حاضران بودند.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۷ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8405-02805
  • خبرنگار : 71132