دبير جامعهي هتلداران ايران: هتلداري ركن مهم گردشگري است بازسازي هتلها بايد به طور جدي مد نظر قرار گيرد هتلهاي ايران بايد در جهت مشتري محوري فعاليت كنند
خسرو ايرانپور گفت: سرمايهگذاري در بخش گردشگري به دليل اينكه ارائه دهندهي خدمات است، درصد فرصتهاي شغلي را افزايش ميدهد. دبير جامعهي هتلداران ايران در گفتوگو با خبرنگار بخش گردشگري ايسنا در خصوص چالشهاي فراروي هتلداري گفت: با وجود مشكلات عديده در بخش هلتداراي ولي موظف هستيم به صورت شفاف از بخشهاي مربوط حمايت كنيم. وي ادامه داد: با توجه به اينكه عمر مفيد بسياري از هتلها رو به اتمام است، بايد مساله مرمت و بازسازي مورد توجه قرار گيرد. ايرانپور در ادامه خاطرنشان كرد: چنانچه رويه شفافي را در قالب چارچوبهاي مشخص در زمينه استانداردهاي هتلسازي اختصاص دهيم، ميتوانيم سرمايههاي ملي را به نتيجه برسانيم. دبير جامعهي هتلداران ايران در رابطه با به روز نشدن مديريت هتلها گفت: به روز شدن آموزش مديران و كاركنان هتلها و ساير تاسيسات گردشگري با مجموعه عواملي مثل سرمايه، توليد، كار و نيروي انساني در ارتباط است. وي ادامه داد: براي به روز شدن آموزشها و استانداردهاي كيفي برنامهريزي مدوني را با همكاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري شروع كردهايم. ايرانپور در ادامه افزود: به منظور به روز كردن هتلها از لحاظ تجهيزات و نيروي انساني چه در سطح مديران و پرسنل بايد آموزشهاي لازم نيز ارائه شود. دبير جامعهي هتلداران ايران، مساله اقامت و هتلها را يك طرف قضيه در وضعيت گردشگري دانست و افزود: در اين صنعت بايد هماهنگي ميان تمام حلقههاي درگير در گردشگري را در نظر گرفت تا از يك مشتري در حد استانداردهاي روز دنيا پذيرايي شود. ايرانپور در ادامه خاطرنشان كرد: بخش توريسم با 60 الي 70 سازمانها به طور مستقيم و غيرمستقيم در ارتباط است و ما بايد بررسيهاي اجمالي و كلي انجام دهيم تا هماهنگيهاي لازم بين آنها برقرار شود. وي در ادامه گفت: اتحاديه هتلداران ايران در جهت برقراري ارتباطات بيشتر نرمافزاري با اتحاديهها و گروههاي هتلي دنيا است. دبير جامعهي هتلداران ايران تاكيد كرد: مجموعه هتلداري يكي از اركان اصلي صنعت گردشگري است. ايرانپور با اشاره به اينكه حدود 6 هتل در دنيا در بخش گردشگري داخلي و خارجي كاربري خاص دارند، تصريح كرد: هتلهاي ايران نيز به دليل شرايط خاص حاكم در آن به لحاظ طبيعي و گردشگري بايد در جهت مشتري محوري فعاليت كنند. دبير جامعهي هتلداران ايران گفت: تفكر مشتري محوري بايد در اولويت قرار گيرد و بازاريابي را نيز با توجه به خواست مشتري انجام دهيم. وي در ادامه افزود: به منظور ايجاد درآمد انبوه بايد موانع و مشكلات كه در بخشهاي مختلف وجود دارد برطرف شود. ايرانپور در ادامه اذعان كرد: جهانگردي در دنيا خريدار و متقاضيان زيادي دارد و چنانچه هتلداري و جهانگردي در كنار هم خوب فعاليت كنند، سبب جلب مشتري بيشتري ر اسبب ميشوند. دبير جامعهي هتلداران ايران در خصوص رغبت سرمايهگذاران به هتلسازي گفت: سرمايهگذار براي سرمايهگذاري در هر بخش به تكميل انگيزههاي اقتصادي نيازمند است. وي در ادامه خاطرنشان كرد: چنانچه بخواهيم سرمايهگذاري در بخش هتلها انجام دهيم، بايد مسائل زيرساختي را از قبل آماده كنيم. ايرانپور ادامه داد: در بخش صنعت گردشگري مانند ساير بخشها براي افزايش تاسيسات گردشگري بايد بازده سرمايهگذاري قابل قبول باشد و مطمئنا سرمايهگذاري داخلي به عنوان واسطهاي براي جذب سرمايههاي خارجي ميتواند محوري براي سرمايهگذاري خارجي باشد. وي در ادامه اذعان كرد: رويكردهايي كه توريسم ميتواند دربارهي درصدهاي توجيه سرمايه با نرخ سوده بازده و شرايط سرمايهگذاري داشته باشد بايد تابع سياستهاي كل كشور باشد. ايرانپور در ادامه اظهار داشت: با توجه به قوانين سرمايهگذاري كشور بايد بر تقاضاي مشتريان تمركز شود تا بتوان مشتري بيشتري جلب كرد. ايرانپور در ادامه گفت: به منظور تقويت انگيزههاي سرمايهگذاري و برنامه حمايتي بايد سايتهاي ويژهاي را با توجه به برنامههاي كاملا روشن اتخاذ كنيم. انتهاي پيام