مسوول بسيج دانشجويي اميركبير: با جايگاه اعضاي انجمن اسلامي مشكل داريم دبير انجمن اسلامي دادشجويان اميركبير: نيازي به پاسخ نيست؛ از مناظره ابايي نداريم

در پي دعوت از مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه اميركبير براي حضور در ميزگردي با حضور دبير انجمن اسلامي دانشجويان اين دانشگاه درباره‌ي «رسالت جنبش دانشجويي در حال حاضر»، مسوول بسيج دانشجويي با امتناع از شركت در آن، گفت: ادعا مي‌كنم كه فعاليت‌هاي انجمن قانوني نيست.

«محمدحسين مخبريان» به خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: ما هم با جايگاه اعضاي انجمن مشكل داريم و هم افرادي كه در اين سمت هستند را به رسميت نمي‌شناسيم، چرا كه به نظر ما تخلفات زيادي مرتكب شده‌اند.

وي اضافه كرد: اگر عادلانه به قوانين دانشگاه رسيدگي شود با تساهل و تسامح زياد به مدت چند ماه فعاليت‌هاي انجمن تعليق مي‌شود، اعتراض ما به مديريت دانشگاه به دليل عدم اجراي قانون است. من مرجع تشخيص صلاحيت نيستم ولي ادعا دارم كه فعاليت‌هاي انجمن قانوني نيست و دلايل لازم را هم دارم ولي اگر مرجع تشخيص صلاحيت بگويد كه قانوني‌اند من هم قبول مي‌كنم، اما هيات نظارت به وظايف خود آن طور كه بايد عمل نمي‌كند. معتقدم دولت آينده درباره‌ي چنين مسائلي بايد به قانون عمل كند.

«ياشار قاجار» دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميركبير نيز در پاسخ به دعوت براي حضور در اين ميزگرد به خبرنگار سياسي ايسنا گفت: ما در رابطه با مناظره و يا بحث دوستانه درباره‌ي هر موضوع و مبحثي و با هر تشكلي، ابايي نداشته ولي بسيار مشتاقيم پاي ميز مناظره با گرو‌ه‌هايي بنشينيم كه حداقلي از عقبه‌ي دانشجويي را با خود داشته و هدف آنها بيشتر شفافيت باشد تا توجيه مسائل و موارد غير قابل دفاع.

وي همچنين درباره‌ي اظهارات مسوول بسيج دانشجويي اين دانشگاه گفت: نيازي به پاسخ به اظهارات بسيج دانشجويي احساس نمي‌كنيم، وليكن جاي خوشحالي باقي است كه آقاي مخبريان پذيرفته‌اند كه مرجع تشخيص صلاحيت نيستند. اميدواريم كه ايشان بر اساس ادعاي خود نظر مرجع واقعي تشخيص صلاحيت را كه همانا جامعه‌ي دانشگاهي پلي تكنيك است را پذيرفته و در صورتي كه به اين نتيجه رسيدند كه جامعه‌ي دانشگاهي پلي تكنيك مشروعيتي براي نهادهاي غير دموكراتيك كه وابستگي آنها به نهادها و سازمان‌هاي بيرون دانشگاهي اظهر من الشمس است و بعضا اعضاي آن به صراحت وابستگي مالي خود را به آن سازمان‌ها تاييد كرده‌اند، قائل نيست، اظهارات فعلي خود را فراموش نكنند.

دكتر «شاكري» معاون دانشجويي دانشگاه اميركبير، درباره‌ي اظهارات مخبريان گفت: لزومي نمي‌بينم كه در رد يا اثبات اظهار نظر ديگران چيزي بگويم، اگر كسي ادعايي كرده است خودش بايد پاسخگو باشد.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۲۴ تیر ۱۳۸۴ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8404-08842
  • خبرنگار : 71132