ديدار تجار و بازرگانان زيمبابوه با رييس جمهور؛ خاتمي: توجه به رشد مديريتي، اقتصادي و كسب فناوري براي كشورهاي در حال توسعه ضروري است

رييس جمهور در ديدار تجار و بازرگانان صنايع زيمبابوه، بر لزوم فعاليت بيش از پيش بخشهاي خصوصي دو كشور براي دستيابي به توسعه و پيشرفت اقتصادي تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد محمد خاتمي در اين ديدار كه پيش از ظهر امروز به وقت محلي در محل اقامت وي برگزار شد، توجه به رشد مديريتي و اقتصادي و كسب فناوري را ضرورتي براي كشورهاي در حال توسعه دانست و گفت: وظيفه دولتها، در مرحله گذار، بسترسازي براي مشاركت بخش خصوصي، ايجاد امنيت و تدوين قوانين و سازوكارهاي مناسب براي كار و فعاليت اين بخش است.

خاتمي تصريح كرد: دولت بايد در تدوين قوانين، منافع توده‌هاي مردم، آموزش و بهداشت و تامين عدالت اجتماعي مورد نظر قرار دهد.

وي با اشاره به دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران در بخشهايي نظير پتروشيمي، بر روابط خوب تهران - حراره براي اجرايي شدن طرحهاي اقتصادي ميان دو كشور تاكيد كرد و گفت: بخشهاي خصوصي دو كشور بايد در اين ميان نقش حلقه اتصال را ايفا كنند.

خاتمي گفت: ايران آماده ارائه خدمات فني در بخشهاي صنعت پتروشيمي، تراكتورسازي و توليد سيمان به زيمبابوه است.

در اين ديدار تعدادي از تجار و بازرگانان ايراني نيز با اشاره به سرمايه گذاري مشترك در بخشهاي صنعت و تجاري و كشاورزي گزارشي از فعاليت هاي خود در زيمبابوه ارائه كردند.

همچنين تجار و بازرگانان زيمبابوه‌اي نيز با اشاره به جايگاه و اهميت اقتصادي ايران، خواستار حضور فعاليت و سرمايه‌گذاري بيش از پيش بخشهاي خصوصي در كشورمان شدند.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۹ دی ۱۳۸۳ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8310-12374
  • خبرنگار :