/اهتمام به انديشهي مذهبي در رسانهها/ دكتر محمود دهقان: بايد سايتهاي اينترنتي مفاهيم زيباي اسلام را به صورت غيرمستقيم در مخاطب خود القاء كنند
رسانهها و سايتهاي اينترنتي به اين موضوع توجه داشته باشند كه مفاهيم زيباي اسلام را ميتوانند به شيوهيي غير مستقيم در مطالب خود بيان و منتقل كنند. ”دكتر محمود دهقان” عضو هيات علمي وزارت علوم و استاد دانشكدهي صدا و سيما در گفتوگو با خبرنگار سرويس ارتباطات ايسنا، گفت: تفاوت عملكرد رسانهها و سايتهاي اينترنتي ما با كشورهاي غربي در اين نيست كه ما به دنبال اهداف خاص ايدئولوژيكي يا سياسي و يا القاء محورهاي خاص به مخاطب نيستيم، بلكه به نظر من تفاوتمان در اين است كه ما به طور غير حرفهيي اين كار را انجام ميدهيم و كاملا از شيوهي مستقيم كار تبليغ را انجام ميدهيم. وي، افزود: كشورهايي كه در اين زمينه تجربه دارند ارزشها و فرهنگ خود را به نوعي از طريق شيوههاي كاملا حرفهيي در مطالب خود دخالت ميدهند، بنابراين محورهاي تبليغي به طور غير مستقيم القا ميشود و مخاطب در مقابل دريافت اطلاعات احساس نميكند محور يا مطلب خاصي به او القا شده است. دهقان، ادامه داد: اين در حالي است كه در كشور ما اين كار و شيوهي تبليغ كاملا مستقيم است، بنابراين تاثير چنداني نخواهد داشت. برخي كشورها در داخل خبرهايشان بسيار پيچيده و پنهان عليه ديدگاههاي اسلامي اقدام ميكنند. وي، ادامه داد: متاسفانه رسانهها و سايتهاي اطلاع رساني مربوط به ديدگاه عقيدتي و ارزشي اسلامي در كشورمان بسيار مستقيم و عريان عمل ميكنند و طبيعي است كه اين شيوه در مخاطب و به ويژه مخاطبان غير مسلمان ايجاد موضع خواهد كرد در صورتي كه بايد اين كار به صورت غير مستقيم صورت گيرد. دهقان، در پايان گفت: به طور كلي رسانهها و سايتهاي اينترنتي با 2 گروه مخاطب رو به رو هستند. گروه اول مسلمانان و گروه دوم مخاطبان غير مسلماني در سراسر جهان هستند و براي اين گروه بايد از شيوههاي غير مستقيم و در واقع بيان مفاهيم قابل قبول آنها استفاده كنيم و در كنار اطلاع رساني درست و ارائهي مطالب، فرهنگ و ارزشهاي اسلاميمان را مد نظر داشته باشيم. انتهاي پيام