امين تارخ: مرزبندي مشخصي بين بازيگر درونگرا و برونگرا وجود ندارد
چهارمين روز از سمينار تحليل بازيگري، با سخنان امين تارخ بازيگر تئاتر،سينماو تلويزيون دربارهي بازيگري ” برون گرا و درونگرا” در خانه هنرمندان برگزار شد. به گزارش خبرنگار هنري ايسنا امين تارخ گفت: هيچ كس تعريف معقولي كه مبتني بر اصول آكادميك باشد، از بازيگري عنوان نكرده و تعداد كتابهاي بازيگري به تعداد انگشتان يك دست هم نميرسد چون موضوع بازيگري پيچيده است . وي در ادامه تصريح كرد: چون در بازيگري، با مقولهاي به نام انسان بر ميخوريم كه پيوسته در حال تغيير است. بازيگر فيلم ”مادر ” به بحث بازيگري برون گرا و درونگرا، اشاره كرد و گفت: شخصي و يا نقش درونگرا و برونگرا ممكن وجود داشته باشد اما من زياد برخورد نكردم و به نظر يك مرزبندي مشخص نميتواند وجود داشته باشد كه يك بازيگر بروني بازي ميكند و ديگري درونگرا. وي در ادامه تصريح كرد يكي از نتايج جديد قابل قبولي كه وجود دارد اين است كه مجموعه، خصوصيات دروني و بروني يك بازيگر با شخصيتي كه آن بازيگر ايفاء ميكند، جدائيناپذير است مثلا هملت شكسپير را بازيگران مختلفي با احساسات متفاوت بازي كردند. امين تارخ تاكيد كرد: دربارهي بازي نوشتن و صحبت كردن مثل شكستن شاخ ديو چون اعتقادات متفاوتي وجود دارد، است اين بازيگر در پايان تلاش و كوشش يك فرد را براي بهتر بازي كردن مهمتر از استعداد دانست. انتهاي پيام