/تلويزيون و محافظهكاري/ نويسنده دوران سركشي: براي يك “تاجر” فرهنگي خيلي چيزها اهميت ندارد
مشخص است كه اين تلويزيوني كه ما داريم فاصله بسيارزيادي با ”دانشگاه” بودن دارد و بسيار از آن رسالتي كه بردوشش بوده است پرت افتاده است و در واقع سانسورها، مميزي ها و...معلولي از اين علت ميشوند. علي رضا طالب زاده، فيلمنامه نويس در گفتوگو با ايسنا با بيان اينكه برخي از برنامه سازان به بعضي مسايل تن ميدهند گفت: هر كس كه قلم به دست مي گيرد و به عنوان نويسنده مطرح مي شود نويسنده واقعي نيست. طبيعتا در هر صنفي تعداد كساني كه به كار خود اعتقاد دارند و به ان فراتر از يك حرفه نگاه مي كنند كم است. وي افزود: اگر درنظر بگيريد متوجه خواهيد شد كه نبايد انتظارات عجيب وغريبي از همه آدمها داشته باشيد. تمامي افراد نگاه ايدهآليستي نسبت به كار خود ندارند. نويسندهي دوران سركشي ادامه داد: كارگردان و نويسنده بايد كار خود راانجام دهد. بعضي از مسوولين مسول نيستند برخي از تهيه كنندهها، تهيه كننده نيستند و به همين ترتيب اين زنجير ادامه دارد. طالب زاده معتقد است: اين ادمها درواقع يك مشت تاجرند. وقتي فردي تاجر باشد ديگر اين چيزها برايش اهميتي ندارد و اصل برايش سودي است كه درهر معامله عايدش مي شود. انتهاي پيام