/ تلويزيون و محافظهكاري/ يك كارگردان تلويزيوني: “حاتميكيا” دامنهي عمل در تلويزيون را گستردهتر كرد
مميزي برنامههاي در تلويزيون به ضعف فيلمها و جنس كار بر ميگردد. مهرداد خوشخبت - كارگردان - در گفتوگو با خبرنگار ايسنا با اعلام اينكه تاكنون در كارهايش به مميزي برخورد نكرده است ادامه داد: تنها در “سفر آخر“ با اين مسئله روبرو شدهام در اين مورد نيز خود آقاي لاريجاني تشخيص دادند كه سكانس آخر بايد حذف شود. وي يكي از دلايل عدم برخورد با مميزي در كارهايش را جنس فيلم دانست و گفت: ممكن است درنوع ديگري فيلم كار كنم و به گونهاي ديگر با آن برخورد شود ولي در اين نوع فيلم كه روابط فيزيكي و ... مطرح ميشود، كمتر مشكل پيش ميايد. خوشبخت خاطر نشان كرد: البته خودمان هم ر عايت ميكنيم و ميدانيم چه راههايي را برويم كه با مميزي برخورد نكنيم. كارگردان فيلم “پيگرد” با تاكيد بر اينكه اگر فيلمي تاثيرگذار باشد مميزي نخواهد شد گفت: با تاثيرگذار بودن يك فيلم حتي ناظر پخش هم از برخي صحنهها چشم پوشي ميكند. ناظرهاي پخش تكنيكي نيستند و مثل ما، آدمهاي معمولياي هستند در نتيجه تحت تاثير فيلم قرار ميگيرند و نكتههاي فيلم را حذف نخواهند كرد. خوشبخت تصريح كرد: اگر فيلم بتواند از خود دفاع كند كسي به اين مسايل توجه نخواهد كرد همان طور كه اگر فيلمي ضعيف باشد ضعفهاي ديگري چون گريم، فيلمبرداري و ... خود را نشان ميدهد. كارگردان “خشم و قضاوت” درباره روند مميزي در سالهاي اخير نسبت به گذشته گفت: در حال حاضر مميزيها خيلي بهتر از گذشته شده است به خصوص بعد از پخش كار آقاي حاتمي كيا “خاك سرخ“ دامنهي عمل در سازمان صدا و سيما گستردهتر شده است. انتهاي پيام