/ فروش نيمبهاي بليط هاي سينما/ مصطفي شايسته: براي جذب مخاطب، سادهترين راه انتخاب شده است
فروش بليط به صورت نيم بها بايد با كارشناسي و روانشناسي روحيه مردم ايران در ارتباط با سينما صورت ميگرفت. مصطفي شايسته - تهيهكننده سينماي ايران - درباره بحث فروش نيمبها بليطهاي سينما، ضمن بيان اين مطلب به خبرنگار سينمايي ايسنا گفت: من فكر ميكنم انتخاب روز شنبه به فروش پنجشنبه و جمعه لطمه خواهد زد، حتي اگر در روز چهارشنبه نيز باشد اين اتفاق خواهد افتاد بايد در وسط هفته روزي در نظر گرفته شود كه با روزهاي پرفروش سينما فاصله داشته باشد. پخش كننده ”واكنش پنجم” ، تبليغات تلويزيوني را يكي از راههاي جذب تماشاچي به سينما ميداند و ميگويد: يكي از روشهايي كه درجذب مخاطب ميتواند موثر باشد و تاثير بسيار زيادي دارد،استفاده از تبليغات تلويزيوني است مثلا ”واكنش پنجم” كه تا كنون 22 روز از نمايش عمومي آن ميگذرد، هنوز به دلايل مختلف از تبليغات تلويزيوني محروم بوده است. اين تهيه كننده سينما با تاكيد بر اينكه براي جذب مخاطب سادهترين راه انتخاب شده است، گفت: ما به جاي اينكه دلايل اصليتري را براي جذب مخاطب پيدا كنيم به سوي دلايل فرعيتر پيش رفتهايم. مصطفي شايسته گفت: وقتي مردم مطلع نيستند چه فيلمي در سينماها به نمايش درآمده چگونه ميتوانند برنامهريزي داشته باشند براي اينكه به سينما مراجعه كنند، به همين دليل يكي از مهمترين راههايي كه مردم به سينما كشانده ميشوند، اطلاعرساني به موقع و دقيق، موثر است. وي در ادامه گفت: ما به عنوان تهيهكننده سينما از انجام تبليغات ناتوان هستيم چون مطبوعات مثلا روزنامههاي رسمي هزينهاي كه براي يك روز تبليغات بر ميدارند، معادل درآمد يك فيلم پرفروش در تهران در يك روز است به همين دليل به نظر من سينما احتياج به توجه دارد كه به عنوان يك كالاي فرهنگي به آن نگاه شود. انتهاي پيام