طرح “دوگانه سوخت كردن پيكان كاربراتوري و انژكتوري، پژو RD انژكتوري و پژو پارس” در حال انجام مرحله كاليبراسيون دقيق ميباشد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طرح دو سوخته شدن خودروي ”پيكان“ و “پژو RD” با اهداف اقتصادي و آلايندگي بهينه با همكاري شركت “ايپكو“ و همكار خارجي آن در حال اجرا بوده و مراحل نهايي را پشتسر ميگذارد.
در رابطه با طرح دوگانهسوخت كردن “پيكان كاربراتوري“ ميتوان از خصوصيات اين طرح به دستيابي حداكثر 20 درصد افت توان نسبت به حالت پايه و دستيابي به سطح آلايندگي 1504 ECE و صرفهجويي با استفاده از گاز طبيعي اشاره كرد.
همچنين سطح افت قدرت در موتور انژكتوري دوگانهسوخت حدود 10 درصد در حالت پايه در تمام بارها و سرعتها است و اين خودرو قدرت دستيابي به استاندارد “يورو 2“ را نيز داراست.
خودروي “پژو RD افشانهيي“ (انژكتوري) نيز با دستيابي به 87 درصد قدرت پايه و دريافت استاندارد ECE 1504 و قدرت پيمايش 140 كيلومتر با يك مخزن 65 ليتري دوگانهسوخت ميشود.
“پژو پارس“ و “پژو 405” با موتور XU7JPK با رعايت استاندارد EURO II دوگانه سوخت ميشود.
طرح دوگانه سوخت كردن خودروي “پژو پارس“ و ”پژو 405“ با رعايت استاندارد “يورو II“ و با قدرت پيمايش 190 كيلومتر در هر سوختگيري در حال بررسي است.
اين در حالي است كه قدرت موتور “پژو 405“ در حالت دوگانه سوخت شدن، 85 درصد از قدرت موتور اصلي را داراست.
اين موتور داراي سيستم سوخت رساني چند نقطهيي انژكتوري است كه شامل چهار انژكتور براي گاز و چهار انژكتور براي بنزين است و براساس بار موتور و مديريت موتور، ميزان مخلوط شدن سوخت و هوا را تعيين ميكند.
انتهاي پيام