مجيد جلالي در گفت‌وگو با ايسنا: عليرغم سطح مطلوب خلاقيت فردي، هنوز در بازي گروهي مشكل داريم

كارشناس فوتبال كشور گفت: پيروزي برابر تيم فوتبال دانمارك، نتيجه‌اي افتخارآميز براي فوتبال ملي ما محسوب مي‌شود، گرچه عليرغم سطح مطلوب خلاقيت‌هاي فردي بازيكنان كشورمان، هنوز در ارايه‌ي بازي گروهي با مشكلاتي مواجه هستيم.

مجيد جلالي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي ايسنا، افزود: پرداختن به وجود مشكلاتي در نحوه‌ي بازي گروهي تيم ملي ايران، تنها مربوط به مربيان تيم ملي نمي‌شود زيرا اين نقيصه در سطح تيم‌هاي باشگاهي نيز قابل مشاهده است، در حقيقت تبلور اين مشكل در بازيهاي ملي ديده مي‌شود.

وي ادامه داد: در واقع مشكل اصلي در زمينه تكنولوژي آموزشي تيم‌هاست و اگر بخواهيم با شيوه‌هاي كهنه تاكتيكي به پيشرفت برسيم، نيازمند تمرينات طولاني مي‌باشيم، در حاليكه تكنولوژي نوين مي‌تواند هر تيمي را در مدت دو يا سه روز به سطح مطلوب آمادگي برساند. در اين راستا مديران باشگاه‌ها بايد راهكارهاي لازم در جهت ورود تكنولوژي نوين و گرايش مربيان به سمت آن را فراهم كنند.

جلالي در ارزيابي سيستم بازي ملي پوشان كشورمان در برابر دانمارك تصريح كرد: قالب تيمي‌ ما، همان چيزي بود كه در بوسان ارايه شد و با تمركز بازيكنان در كانال مياني زمين، اين نقطه را به خوبي كنترل كرديم. به عبارت ديگر حضور گل محمدي در دفاع آخر و قرار گرفتن كاملي فرد و نصرتي در مقابل وي، همچنين حضور نكونام و كاويانپور به عنوان هافبك‌هاي دفاعي و بازي عالي سامره و نويدكيا در جلوي اين دو بازيكن و در بغل چپ و راست كه در كارهاي حمله‌اي به اضافه‌ي خداداد عزيزي در نقش مهاجم مركزي، بازي فعالانه‌اي را ارايه دادند، بيانگر شكل دهي كانال مياني در بازي بود و در كنارها نيز كعبي و نيكبخت حضور داشتند، البته به دليل تجمع بازيكنان ايران در نقاط مياني زمين و كم تعداد بودن آنان در كناره‌ها، خود به خود اغلب حملات دانمارك از اين سمت شكل گرفت.

اين كارشناس، در ارزيابي نوع بازي دانمارك خاطر نشان كرد: به دليل عدم حضور بازيكنان اصلي در تركيب تيم ملي دانمارك و همچنين عدم بهره‌گيري تيم ايران از لژيونرهاي خود، مجموعا مبارزه برابري را شاهد بوديم. از طرفي ارايه‌ي بازي كليشه‌اي به همراه عدم خلاقيت لازم مشخصه‌ي بازي دانمارك بود كه با سيستم 1ـ3ـ2ـ4 از يك سوم ميانه زمين حملات خود را آغاز مي‌كردند و در واقع تمايل به نفوذ از عمق زمين را داشتند و حتي تا آخرين لحظات بازي نيز تغيير خاصي در نوع بازي خود ارايه ندادند.

جلالي ضمن صحيح اعلام كردن پنالتي گرفته شده به سود دانمارك و حركت جوانمردانه‌ي آنان در به ثمر رساندن ضربه‌ي پنالتي اظهار داشت: در اواخر نيمه دوم نيز مدافعين ايران مرتكب خطاي پنالتي شدند كه داور اعتقادي به آن نداشت.

اين كارشناس در پايان تجربه‌ي بازي گروهي در بوسان و قرار گرفتن برخي نفرات كه اينك نيز در تركيب تيم حضور دارند را دليل مهمي در حفظ تركيب تيمي ايران در بازي فينال و انجام بازي با همان سبك و شيوه‌ي كنوني دانست.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 8111-03147
  • خبرنگار :