معاون بهرهبرداري متروي تهران و حومه: سازههاي “مترو” در تهران تا 7 ريشتر در مقابل زلزله مقاوم هستند
معاون بهرهبرداري متروي تهران و حومه اعلام كرد: سازههاي ”مترو“ در تهران و حومه تا 7 ريشتر در مقابل زلزله مقاوم هستند. مهندس عبابافي، در گفتوگو با خبرنگار گروه فني مهندسي ”ايسنا”، در رابطه با وضعيت كلي متروي تهران و حومه گفت: متروي تهران و حومه در حال حاضر در سه مسير شمال - جنوب، مركز - غرب و غرب - كرج فعال ميباشد كه اين مسيرها درمجموع با 55 كيلومتر داراي 27 ايستگاه و 3 هزار واگن داراي راندمان بالاي 90 درصد ميباشد. وي، از افزايش تعداد قطارها در سال آينده خبر داد و گفت: باتخصيص اعتبارات لازم، ظرفيت قطارهاي متروي تهران و حومه با توجه به نياز كشور به مترو، صرفهجويي در زمان و همچنين كاهش آلودگي محيط زيست در سال آينده افزايش خواهد يافت. معاون بهرهبرداري متروي تهران وحومه از قطار، ريل، سيستم برق و سيگنالينگ (كنترل) به عنوان تجهيزات سيستم متروي تهران و حومه ياد كرد و گفت: ضريب قابليت اين سيستمها در آينده به حدي خواهد رسيد كه قطارها، هر دو دقيقه يكبار در مسيرهاي شهري و هر 5 دقيقه يكبار در مسير حومه در حركت باشند و از نظر تامين برق نيز با مشكلي مواجه نخواهند بود. وي، استفاده از سيستمهاي “سيگنالينگ“ را در كنترل و هدايت قطارها مهم دانست و گفت: براي جلوگيري از تداخل در زمان حركت قطارها و عدم برخورد آنها بايد از سيستمهاي كنترلي در اين زمينه استفاده كرد. عبابافي، افزود: پروژههاي متروي تهران و حومه به دليل جهاني بودن، داراي استاندارد بينالمللي است. وي، در ادامه، افزايش 2 تا 3 درصدي سرعت جابجايي قطارهاي شهري را يكي از امتيازات متروي تهران و حومه دانست. معاون بهرهبرداري تهران و حومه، به كارگيري آييننامههاي استخدامي، مالي، ايمني و حركتي را در مترو ضروري دانست و اجراي دستورالعملها از سوي مصرف كننده و تعميركار را نيز در جلوگيري از استهلاك و بالا بردن عمر مفيد قطارها لازم دانست. عبابافي، توسعهي مسيرهاي كرج - مهرشهر، ميدان امام - شرق و شهر ري - بهشتزهرا (س) را از جمله برنامههاي آيندهي توسعهي متروي تهران و حومه دانست. معاون بهرهبرداري متروي تهران و حومه در پايان از بهرهبرداري از خط علي آباد - شهرري در ابتداي آبانماه 81 خبر داد و گفت: با افتتاح مسير علي آباد - شهرري، 35 درصد به ظرفيت فعلي متروي تهران و حومه اضافه خواهد شد. انتهاي پيام