چگونه یک دانش‌آموز تیزهوش را بشناسیم؟

کتاب «راهنمای حمایت از دانش‌آموزان تیزهوش برای معلمان دوره متوسطه اول» ویژگی‌ دانش‌آموزان تیزهوش را توضیح می‌دهد و به معلمان کمک می‌کند تا درک کنند که چگونه ویژگی‌ها و رفتارهای گاهی چالش‌برانگیز را بپذیرند و به آن‌ها تکیه کنند.

کتاب «راهنمای حمایت از دانش‌آموزان تیزهوش برای معلمان دوره متوسطه اول» با تألیف کمال نصرتی هشی، بهشته صفرپور، و آیدا زارعی توسط انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشر شده است.

رشد ناهمزمان، کم‌آموزی، دو برابر استثنایی، حس عدالت‌طلبی، کمال‌گرایی، تحریک‌پذیری‌ بیش‌ازحد از چالش‌هایی است که دانش‌آموزان در این مقطع سنی با آن مواجه هستند و این کتاب با هدف ایجاد درکی درست از دانش‌آموزان تیزهوش دوره متوسطه اول به خواننده به ویژه معملمان در حمایت از این دانش آموزان کمک می‌کند.

این کتاب در ۱۰ فصل تهیه شده است، فصل یکم مروری بر ویژگی‌های دانش‌آموزان تیزهوش است، در فصل‌های دوم، سوم وچهارم مفهوم فرهنگ‌سازی، دیدگاه و درک دانش‌آموزان تیزهوش توضیح داده شده است.

موضوع کتاب در فصل‌های پنجم، ششم و هفتم از رشد اجتماعی- عاطفی به محتوا تغییر می‌کند. فصل هشتم به نقشی که زمان در زندگی دانش‌آموزان ایفا می‌کند؛ می‌پردازد. 

فصل نهم نیز به بررسی مربیگری اشاره دارد که یکی از راهبردهایی است که برای حمایت از دانش‌آموزان تیزهوش توصیه می‌شود. بخش آخر کتاب نیز در مورد جنبه‌های اجتماعی - عاطفی تیزهوش بودن در دوره متوسطه اول بحث می‌کند و نویسندگان فصل ۱۰ کتاب را با یک نظریه واضح تمام می‌کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۸ اسفند ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403122819807
  • خبرنگار :