به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در مراسم افتتاح متمرکز ۱۸ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در استان البرز که روز سهشنبه هشتم آبان در مدرسه حضرت خدیجه (س) در شهر خرمدشت برگزار شد، افزود: رئیسجمهور در تمام جلسات، طرحهای نهضت مدرسهسازی و محرومیتزدایی را مورد پیگیری قرار میدهد.
وی با اشاره به طرح ساماندهی مدارس کانکسی در سطح کشور گفت: در تلاش هستیم در هیچ جای کشور مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر وجود نداشته باشد.
کاظمی افزود: سال تحصیلی جدید با شرایط آرام آغاز شد در حالی که کلاس بدون معلم نداشتیم.
وی بهرهبرداری از ۱۸۰۰ پروژه آموزشی در سطح کشور را در سال جدید تحصیلی مورد اشاره قرار داد و گفت: با این پروژهها ۸۰۰۰ کلاس درس با بیش از سه همت اعتبار به سرانه آموزشی اضافه شد.
وی اضافه کرد: بیشترین پروژهها را در استان البرز داشتیم که امروز یک مورد آن، افتتاح همین مدرسه حضرت خدیجه (س) است.
کاظمی با بیان اینکه استاندار البرز بالاترین سطح مشارکت در همه بخشها را رقم زده، گفت: برای ادامه مسیر توسعه فضاهای آموزشی نیاز به همراهی بیشتری داریم.
وی افزود: استان البرز پایینترین سرانه آموزشی و بالاترین تراکم دانشآموزی را دارد.
کاظمی بیان کرد: کارها و فعالیتها برای حل مشکلات آموزشی البرز با سرعت و به خوبی پیش میرود و گام بزرگی برای تعادل در سرانههای آموزشی برداشته شده است.
وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: البرز از نقاط هدف است که باید به میانگین کشوری در این زمینه برسد و قول میدهیم پا به پای شما باشیم به طوری که وزارت آموزش و پرورش متعهد میشود در نهضت مدرسهسازی استان البرز همراه و ۲۲۰ مدرس جدید در این استان ساخته شود.
وی اضافه کرد: بنابراین نیاز به همکاری و برنامهریزی بیشتری داریم و زمینهای مورد نیاز را شهرداریها و دستگاههای مربوطه در اختیار قرار دهند.
کاظمی اولویت نخست دولت را آموزش و پرورش خواند و افزود: یکی از اولویتهای رئیسجمهور توسعه عدالت آموزشی بوده که زیرساخت تمام عدالتها است.
وی گفت: حل مشکل کلاسهای بالای ۳۵ نفر در افق دولت چهاردهم طراحی شده که نیاز به برنامه در این زمینه داریم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: البرز و تهران بیشترین سهم در تراکم دانشآموزی را دارند که با الگوی نقطهای، الحاقی و احتمالا تغییر کاربریها حل خواهیم کرد.
کاظمی همسانسازی حقوق بازنشستگان را از دغدغههای دولت خواند و بیان کرد: این مهم در دولت مصوب و ابلاغ شده و تمام تلاش دولت بر این است تا به گنجینههای علمی توجه بیشتری شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: تمام این اقدامات در حال انجام است تا دانشآموزان که تصویر جامعه هستند به خوبی آموزش ببینند و تربیت شوند.
کاظمی گفت: در نظام تعلیم و تربیت ماموریت اول انتقال سنن، ارزشها و باورها سپس دستیابی به قلههای پیشرفت در عرصه رقابت علمی جهانی است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز به رغم تحریمها به قلههای پیشرفت رسیدهایم و رتبه سوم المپیاد علمی ۲۰۲۴ دنیا را کسب کردیم.
وی افزود: این امر نشان میدهد که ما میتوانیم با سرمایهگذاری در آموزش و پرورش به قلههای رفیع برسیم.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مدلهایی برای جهش علمی طراحی شده که یکی از آنها مسیر نخبگانی است که موفقیتهایی داشتیم و این مسیر ادامه دارد.
وی گفت: توسعه آموزش عمومی مسیر دیگری است که مورد توجه جدی قرار دارد.
انتهای پیام