شهردار شیراز:

نسل امروز با داشته‌های میراثی فارس بیشتر آشنا کنیم

شهردار شیراز بر ضرورت معرفی هرچه بیشتر داشته‌های میراثی این کلان‌شهر و استان فارس تأکید کرد.

نشست مشترک مدیریت شهری شیراز و میراث فرهنگی در راستای هماهنگی و آمادگی برپایی «سومین جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی» در ۱۵ تا ۱۸ آبان‌ماه جاری به میزبانی این کلان‌شهر برگزار شد.

شهردار شیراز در این نشست برگزاری «سومین جشنواره میراث فرهنگی» را اقدامی ارزشمند، رویدادی مردمی و فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری فارس قلمداد کرد و گفت: باید تلاش کرد تا نسل امروز جامعه با داشته‌های میراثی شیراز و فارس بیشتر آشنا شوند.

محمدحسن اسدی از همکاری و هم‌افزایی شهرداری شیراز در برگزاری این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: در این راستا تمامی مدیران مربوطه در شهرداری شیراز اعم از معاونت‌های فرهنگی، محیط زیست و خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک، حمل ‌و نقل ریلی، شهرداران مناطق و سازمان سیما، منظر و خدمات شهری پای کار و مصمم به کمک در برگزاری هرچه باشکوه این جشنواره هستند.

‌وی‌ به بی‌بدیل بودن استان فارس و شیراز از لحاظ ظرفیت و داشته‌های تاریخی، فرهنگی، گردشگری و هنری در کشور و جهان اشاره کرد و گفت: تعابیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست‌اندرکاران برگزاری دومین کنگره بزرگ ۱۵هزار شهید استان فارس مبنی بر اهمیت و جایگاه این استان و کلان‌شهر، نشان‌دهنده جایگاه ارزشمند آن از لحاظ ظرفیت و داشته‌های تاریخی، فرهنگی، هنری، گردشگری و مذهبی است.

به گفته اسدی، شیراز از دیرباز تاکنون همواره به‌عنوان اصلی‌ترین قطب گردشگری در ایران و جهان شناخته شده است و شهرداری این کلان‌شهر بنابر اهمیت این موضوع و در راستای ایجاد و تقویت زیرساخت‌های گردشگری و جذب هرچه بیشتر گردشگر چندین طرح فراغتی گردشگری از جمله پارک بزرگ آبی، آکواریوم و تله‌کابین را در دست اجرا دارد که این ابرپروژه‌ها در سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی، ایجاد شرایطی برای نشاط و شادابی هرچه بیشتر شهروندان را یکی از مهم‌ترین شاخص‌های اجتماعی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان برشمرد و افزود: اجرای بوستان نور با المان‌های مختلف نوری در بوستان آزادی فعالیتی در ارتباط با ارتقای نشاط اجتماعی از سوی معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز است که با استقبال بسیار خوب شهروندان خصوصا کودکان، نوجوانان و جوانان مواجه شده است، ضمن اینکه تاثیر خوبی بر اقتصاد مغازه‌های خیابان‌های مجاور به‌ویژه گذر غذا داشته است.

شهردار شیراز با بیان اینکه فضاسازی، زیباسازی معابر و گل‌آرایی و همچنین رنگ آمیزی تک لبه‌ها به ویژه در بولوار شهید مدرس آغاز شده است، گفت: این فعالیت‌ها نشان می‌دهد که برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز برای مدیریت شهری دارای ارزش و اهمیت است.

وی، معرفی جلوه‌های متنوع این کلان‌شهر را جزو اهداف اصلی این جشنواره برشمرد و بیان کرد: شهرداری این کلان‌شهر علاوه بر ایجاد شرایط مناسب میزبانی، به منظور ارائه خدمات به شهروندان و علاقمندان به میراث فرهنگی این کلان‌شهر از آمادگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در ایام برگزاری این جشنواره برای ارائه خدمات گسترده به شهروندان و میهمانان جشنواره خبر داد.

شهردار شیراز ابراز امیدواری کرد: با برگزاری شایسته این رویداد بتوانیم شیراز را به سمتی پبش ببریم که در آینده نزدیک ثبت جهانی مجموعه زندیه را داشته باشیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080705177
  • خبرنگار :