جشن معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه یاسوج برگزار شد

جشن معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه یاسوج در تالار دکتر عسکریان این دانشگاه با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

یدالله رحمانی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: جوانان و دانشجویان آینده این کشور را می سازند و باید از این فرصت حداکثر استفاده و بهره را ببرد و خود را آماده پذیرش مسئولیت کشور کنید.
وی افزود: تلاش و کوشش و ممارست برای یادگرفتن، علم و فنون جدید و تکنولوژی جهت رشد و پیشرفت کشور باید توجه داشته باشید چراکه اصلی ترین محور توسعه نیروی انسانی است.
رحمانی اظهار کرد: یکی از آثار علم و تکنولوژی دستاوردهای دفاعی و پدافند هوایی کشور است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هر چقدر شرکت‌های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و مراکز نوآوری داشته باشیم بهتر و بیشتر به رشد و توسعه دست پیدا می کنیم.


رحمانی تصریح کرد: مهمترین وظیفه دانشگاه انتقال به بهترین نحو ممکن آموزش به دانشجویان است و در کنار آن پژوهش را مدنظر داشته باشند.
وی ادامه داد: خانواده ها نیز باید فرزندان دانشجوی خود را کمک، حمایت و تقویت کند و ارتباط با فرزندان خود داشته باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مسئولان امنیت لازم را برای جامعه فراهم کنند و در کنار این مهم زمینه را برای توسعه و افزایش تولید، اشتغال و سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری، صنعت، کشاورزی و ... فراهم کنند تا در بخش خصوصی و دولتی مشغول به کار ، تولید و فعالیت شوند.
رحمانی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۲۰۰ در استان داریم که از این تعداد ۴۸۵ گیاه دارویی و حدود ۵۰ نوع منحصر به فرد هستند.
وی اظهار کرد: در بخش صنعت بخصوص صنعت نفت و انرژی با داشتن ۲۵ درصد نفت و گاز کشور را داریم که باید تلاش کنیم جوانان استان دغدغه بیکاری را نداشته باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ۱۰ درصد آب کشور در این استان است اما به اندازه نیاز استان نتوانستیم از آن بهره‌مند شویم و یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان همین استان بیکاری پس از تحصیلی است که می توانیم از این ظرفیت ها و پتانسیل ها استفاده لازم را ببریم.

آیت الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: علم نور است و در کنار علم، اخلاق باید باشد تا مهد آرامش باشد.
وی افزود: محیط دانشگاهی و دانشجویی با سایر محیط‌ها متفاوت است، حجاب و و عفاف باید مند نظر باشد و پوشش محیط دانشگاه متفاوت از سایر محیط هاست و با هر پوششی وارد دانشگاه نشوید.
حسینی اظهار کرد: دانشجویان و دانشگاهیان به کمک اصلاح و رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی بیایند. دانشجویان در قبال مسایل ملی و بین المللی و حتی استانی احساس مسئولیت کنند.
وی تاکید کرد: دانشگاه باید محلی برای اصلاح افراد شود و تبدیل به کارخانه انسان سازی شود.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: رتبه دانشگاه یاسوج در سطح کشور و جهان رتبه خوبی است که باید با تحصیل، تهذیب، بصیرت و آگاهی این رتبه و جایگاه ارتقا پیدا کند.


«بهادر کرمی»، رئیس دانشگاه یاسوج در این مراسم گفت: دانشجویان آینده سازان این کشور  هستند.
وی افزود: بسیاری از فرماندهان جنگ در دوران دفاع مقدس، دانشجو بودند که به دلیل انقلاب فرهنگی دانشگاه‌ها تعطیل شدند به مناطق جنگلی رفتند و امورات جنگ تحمیلی را بر عهده گرفتند.
کرمی اظهار کرد: دانشجویان تحقیق، پژوهش، فعالیت‌های دانش بنیان و استاد محور را مدنظر قرار دهند. قدرت موشکی ایران اسلامی را دانشگاهیان و دانشجویان به وجود آوردند.


حجت الاسلام خیرالله امیری، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یاسوج گفت: دانشجویان آینده سازان این مملکت هستند و آینده کشور در دست این قشر است و می توانند تحول آفرین باشند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در کنار آموزش و علم، معنویت بخصوص نماز را داشته باشید و در برنامه های مختلف فرهنگی دانشگاه مشارکت کنید.


انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۰۱:۲۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403080704557
  • خبرنگار :