در جلسه امروز شورای شهر محقق شد

تصویب حسابرسی شهرداری منطقه۷/ الزام تعیین تکلیف حساب‌های مسدودی شهرداری تهران

اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص حسابرسی شهرداری منطقه ۷، برای سال مالی و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱را تصویب کردند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص حسابرسی «شهرداری منطقه ۷، برای سال مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را روی میز بررسی قرار دادند و ناصر امانی با قرائت بندهای تکلیفی با بیان اینکه حساب‌های مسدودی با موجودی‌های بالا در مناطق و سازمان‌ها زیاد است، افزود: این در حالیست که خزانه واحد در شهرداری تهران داریم و باید معاونت مالی فکری به این موضوع کند.

وی با بیان اینکه قبلا حسابرسی داخلی در شهرداری داشتیم و به صورت متمرکز به سازمان‌ها وشرکت‌ها کمک می‌کرد، گفت: باید مسائل مالی و املاک شهرداری تهران مورد بازنگری قرار گیرد، چرا که ما اداره کل حسابرسی داشتیم؛ اما در این ادغام‌های مختلف این مهم نیز مغفول مانده است.

نایب رئیس شورای شهر تهران که ریاست جلسه شورا را برعهده داشت، در واکنش به این سخنان سروری اظهار کرد: در جلسه بعد بررسی حسابرسی، می‌بایست معاون مالی نیز در جلسه حاضر شود.

مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه شهرداری منطقه ۷ نباید به سرفصل سپرده‌های حفظ وجوه امانی پیمانکاران دخالت کند، افزود: همچنین  باید وضعیت پرونده‌های حقوقی و لزوم تعیین‌تکلیف پرونده‌های مالیاتی و طراحی سیستم‌های کنترلی داخلی را نیز  در دستور کار قرار دهند.

اعضای شورای شهر تهران در نهایت گزارش حسابرسی منطقه ۷ نیز برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را تصویب کردند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403080604311
  • خبرنگار : 71368