حالا نوبت ماست؛ از تهدید، فرصت ساختن

رژیم صهیونیستی پس از سه هفته رجزخوانی درباره حمله بی رحمانه و ویرانگر، تقریبا هیچ غلطی نتوانست بکند، اما مطلقا نباید این گستاخی را عادی سازی کرد.

به گزارش ایسنا، محمد ایمانی در یادداشتی در تلگرام نوشت: رژیم صهیونیستی پس از سه هفته رجزخوانی درباره حمله بی رحمانه و ویرانگر، تقریبا هیچ غلطی نتوانست بکند، اما مطلقا نباید این گستاخی را عادی سازی کرد.
اولین و عمیق ترین تاثیر هر اقدام نظامی را باید در وضعیت افکار عمومی طرف مقابل دید. اگر مردم نترسیدند و جا نخوردند، شکست بزرگی برای حریف رقم می خورد و این، دقیقا همان اتفاقی است که در پی حمله دیشب صهیونیست ها (و پشت آنها آمریکا) اتفاق افتاد.

این، درست بر عکس رُعبی است که موشکباران چند پایگاه نظامی و امنیتی اسرائیل از سوی ایران، در دل صهیونیست ها انداخت. ویدئوهای مربوط به هر دو حمله، در دسترس عموم و کاملا قابل مقایسه است.
در عین حال، درست است که اقدام صهیونیست ها بسیار دور از ارزش عملیاتی راهبردی است، اما باید توجه داشت که نفس گستاخی دشمن و تعرض به حریم کشورمان و همچنین شهادت چند نفر از نیروهای ارتش، مهم است و باید پاسخی بسیار دردناک تر از دو عملیات قبلی به دشمن داده شود.
پدافند هیچ کشور و دولتی، کامل نیست. این را می توان در جنگ اوکراین و روسیه، جنگ غزه و لبنان با رژیم صهیونیستی، و یا موشکباران پایگاه آمریکایی عین الاسد مشاهده کرد. بنابراین، حتما باید سامانه های پدافندی را دائما ارتقا داد، اما موثرترین پدافند، آفند و تهاجم است.
تهاجم از دو مسیر: یکی ضربات از دور با تسلیحات دوربرد، و دیگری ضربات از نزدیک در مجاورت مرزهای (جعلی) رژیم صهیونیستی بلکه در عمق آن. ترکیبی از ضربات آفندی دور و نزدیک، موثرترین سامانه برای پدافند است.
تقویت اضلاع جبهه مقاومت در لبنان و فلسطین و یمن و عراق و سوریه و نواختن ضربات پیاپی از این طریق، همان قدر مهم است که سرعت بخشیدن به عملیات تصاعد یافته وعده صادق ۳.
در سه هفته پس از عملیات وعده صادق ۲، با وجود هارت و هورت بسیار تند مقامات صهیونیست، کسی در ایران نترسید و قافیه را نباخت. اما اخبار مربوط به دوره انتظار صهیونیست ها در دو عملیات انتقامی ایران (فروردین ماه و مهر ماه) نشان داد که آنها هر بار وحشت مهلکی را تجربه کرده اند و این بار باید، هراس دردناک تری را تجربه کنند
عملیات این بار ایران طبیعتا باید با خسارات و تلفات بیشتری نزد رژیم صهیونیستی همراه باشد و در عین حال نباید برای رژیم عادی شود. ضرورت دارد که عملیات متنوع تر، بدیع تر و غافلگیرانه تری طراحی شود و خواب و خوراک را از چشم مقامات صهیونیست بگیرد. سگ هار فقط با ضربت قاطع و دردناک سر جای خود می نشیند.
ما در متن یک جنگ گسترده قرار داریم. جنگ نه بامداد امروز آغاز شد و نه پایان می پذیرد. وقار و آرامش ستودنی مردم ما، اسباب تحقیر دشمن است. در عین حال بسیار ضرورت دارد که مختصات جنگ جاری و ابعاد و ملاحظات آن، بیشتر برای افکار عمومی بیان شود و آمادگی عمومی افزایش یابد.
نهایتا این که باید به سخن حکیمانه شهید سلیمانی به چشم راهبرد نگاه کرد: «من با تجربه می‌گویم میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد، در خود فرصت‌ها نیست. اما شرط آن این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم.».
تهدید دشمن، اگر آماده و عازم و قاطع باشیم، فرصت بزرگی برای ماست، بعون الله تعالی. این را دفاع مقدس ۸ ساله به ما آموخت و کشور را  صد برابر قوی تر از قبل کرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۶
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1403080503525
  • خبرنگار :