برگزاری جشنواره منطقه‌ای خوراک «طعم امید۳» در کرمانشاه

جشنواره منطقه‌ای خوراک «طعم امید۳» با حضور ۱۳ آشپز دارای معلولیت جسمی حرکتی، بینایی و مبتلا به سندروم داون، از پنج استان غرب کشور(ایلام، کردستان، کرمانشاه، همدان و لرستان) به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه امروز(پنجم آبان) در مراسم پایانی این جشنواره، با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری خوراک در کرمانشاه، اظهار کرد: کرمانشاه سی و هفتمین شهر خلاق خوراک در دنیاست و گردشگری خوراک  از پتانسیل‌های مهم گردشگری استان ما به شمار می‌رود. 

وی با بیان اینکه سه ویژگی باعث شده تا کرمانشاه به یکی از قطب‌های گردشگری خوراک در کشور تبدیل شود، افزود: یکی از این ویژگی‌ها شرایط آب و هوایی چهارفصل این استان است که عاملی شده تا انواع روییدنی‌ها و گیاهان خوراکی در مناطق مختلف استان رشد کند و از طرفی دامپروری غنی داشته باشیم. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان هنرمندی و خلاقیت زنان کرد را عاملی دیگر برای غنی‌شدن حوزه خوراک در کرمانشاه عنوان کرد و گفت: زنان و دختران خوش ذوق این منطقه از تلفیق این گیاهان، خوراک‌هایی را تهیه می‌کنند که طعمی بی نظیر دارد. 

وی ادامه داد: همچنین روحیه میهمان‌نوازی مردم این دیار باعث شده تا همواره تلاش کنند بهترین غذاها و خوراک‌ها را برای میهمانان خود تدارک ببینند و این موضوع کمک کرده تا خوشمزه‌ترین خوراک‌ها را طبخ کنند. 

فرمانی با اشاره به تنوع خوراک‌ها در کرمانشاه، گفت: در استان تنها حدود ۳۰ نوع نان و شیرینی وجود دارد. 

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا ظرفیت‌های گردشگری خوراک کرمانشاه در ابعاد داخلی و خارجی معرفی شود، عنوان کرد: به این منظور در نمایشگاه‌های مختلفی شرکت می‌کنیم. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان تاکید کرد: اولین خانه خلاق خوراک و اولین آشپزخانه صنعتی خوراک را هم امروز (شنبه) راه‌اندازی کردیم تا گردشگری خوراک در کرمانشاه بیش از پیش رونق گیرد. 

در پایان این مراسم و پس از پخت غذا توسط شرکت‌کنندگان، با نظر داوران، مریم مرادی از کرمانشاه در بخش نابینایان، اسراء امجدیان از کردستان در بخش معلولین جسمی حرکتی و سجاد اکبری تودار از لرستان در بخش سندروم داون به عنوان نفرات برگزیده انتخاب و به مرحله کشوری راه پیدا کردند. 

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403080503332
  • خبرنگار : 50184