ضرورت اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش در مدارس ابهر

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش ابهر بر ضرورت اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش در مدارس ابهر تاکید کرد.  

مجید مرادی امروز (شنبه ۵ آبان ماه) در جلسه با مدیران مقاطع ابتدایی شهرستان ابهر با تاکید بر اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش و برنامه درس ملی به عنوان نقشه راه نظام تعلیم و تربیت، اظهار کرد: هدف کلی برنامه‌های درسی و تربیتی، تربیت یکپارچه عقلی، ایمانی، علمی، عملی و اخلاقی دانش‌آموزان است، به گونه‌ای که بتوانند موقعیت خود را نسبت به خود، خدا، دیگر انسان‌ها و نظام خلقت، به درستی درک کنند و توانایی دستیابی به شایستگی‌های پایه را به دست آورند.

وی عنوان کرد: مدیر باید ضمن نظارت دقیق بر عملکرد معلمان رابطه موفق با معلمان خود داشته باشد و تلاش کند از هر معلم متناسب با استعداد و توانمندی علمی و تجربی در امور آموزشی و پرورشی مدرسه استفاده کند.

مرادی با تاکید بر اینکه اینکه مدرسه فقط مکانی برای درس خواندن نیست، عنوان کرد: در کنار درس خواندن، مدرسه مکان یادگیری بسیاری از مهارت‌ها و روابط اجتماعی است.

مدیر آموزش‌ و پرورش ابهر، ادامه داد: آموزش مهارت‌های اجتماعی در دوره دبستان بسیار مهم است و رشد شناختی و اجتماعی در دوره دبستان، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در این دوره زمانی است که کودکان به طور قابل توجهی درک و تفکر انتزاعی را توسعه می‌دهند و مهارت‌های اجتماعی مانند همکاری و رقابت را یاد می‌گیرند و تعامل با همسالان و معلمان در این سن به شکل‌گیری هویت اجتماعی و اعتماد به نفس آنها کمک می‌کند.

او یادآور شد: دوره دبستان پایه‌گذار رفتارهای اجتماعی و عاطفی در بزرگسالی است و والدین و مربیان باید در این دوره به تربیت صحیح و حمایت از کودکان توجه ویژه‌ای داشته باشند و با شناسایی استعدادها و مهارت‌های دانش‌آموزان نسبت به شکوفا کردن و هدایت درست آنها اقدام کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403080503311
  • خبرنگار : 50163