معاون استاندار تاکید کرد

بانک‌های کرمان در پرداخت تسهیلات خرد همکاری کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: بانک‌های استان باید در پرداخت تسهیلات خرد همکاری بیشتری داشته باشند.

امیر حسن زاده پیش از ظهر امروز پنجم آبان ماه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان با اشاره به گزارش عملکرد بانک‌ها در مصارف و منابع اظهار کرد: سیستم بانکی پای کار است اما در وام‌های خرد این را ندیدیم و این قابل قبول نیست و باید در پرداخت تسهیلات خرد همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی هفته آینده در رفسنجان، افزود: باید برای اشتغال و بازاریابی از این فرصت استفاده شود.

حسن زاده درباره تسهیلات تبصره ۱۸ امسال نیز بیان کرد: در تقسیم تسهیلات سهم استان‌ها مساوی دیده می‌شود که درست نیست و سهم کرمان کم است و این مسئله را از طریق نمایندگان مجلس پیگیری کردیم.

معاون استاندار کرمان در پایان بر لزوم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با شهرستان‌ها در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، صادق سلطانی نژاد مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: ۲۰۸ هزار میلیارد تومان سپرده و ۱۶۹ هزار میلیارد تومان میزان تسهیلات بانک‌های استان کرمان تا پایان مرداد ماه امسال بوده که به متوسط کشور می‌رسد. شاید بخشی از منابع به سمت شرکت‌های بزرگ می رود که باید تعادل برقرار و به سمت صنایع کوچک نیز تسهیلات بیاید.

وی با اشاره به تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ که تا پایان شهریور امسال مهلت پرداخت داشته، بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان ۹۸ درصد عملکرد و پرداختی در این زمینه را داشته اما سازمان صمت جنوب ۴۹ درصد بود که مناسب نبود.

سلطانی نژاد گفت: همچنین در حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری که دستگاه مربوطه پارک علم و فدناوریر استان است، تنها پنج و نیم درصد عملکرد را داشته که باید اقدام جدی صورت بگیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان افزود: به جز دو مورد اشاره شده، کرمان جزء استان‌های اول کشور در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ است.

وی اظهار کرد: در بخش تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲ نیز سهیمه‌ها ابلاغ شده که ۶۲ میلیارد تومان نقد و ۵۳۴ میلیارد تومان اسناد خزانه قبل از تنزیل است و دستگاه‌ها باید سهم خود را پیگیری کنند زیرا شیوه‌نامه‌ها ابلاغ شده و در بخش نقدی بانک‌ای عامل می توانند منابع را بپردازند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403080503216
  • خبرنگار : 50187

برچسب‌ها