​​​​​​​سرپرست نگهداری راه‌های راهداری استان وعده داد

اصلاح ۶ نقطه حادثه‌خیز استان سمنان تا پایان سال

​​​​​​​سرپرست اداره نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از برنامه‌ریزی برای اصلاح ۶ نقطه حادثه‌خیز این استان تا پایان امسال خبر داد.

روح‌الله پرهیزکار امروز ( ۵ آبان ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه‌ها در قالب سه قرارداد از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان منعقد شده‌اند.
وی از عقد قرارداد اصلاح و رفع خطر از سه نقطه حادثه خیز خبر داد و افزود: در قالب این پروژه به مبلغ ۱۱۷ میلیارد ریال قرار است که سه نقطه حادثه خیز اصلاح شود.
وی ادامه داد: نقاط حادثه‌خیز سه راهی کاشی در محور سمنان-مهدی‌شهر، چهل‌تن درجزین در محور سمنان-مهدی‌شهر و نقطه حادثه‌خیز روستای پاده در محور آرادان-سرخه سه نقطه‌ای هستند که عملیات اصلاح آنها آغاز شده است.
سرپرست اداره نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان گفت: عملیات اجرایی  این سه پروژه  ظرف ۶ ماه آینده به پایان میرسد.
پرهیزکار همچنین از عقد قرارداد برای اصلاح نقطه حادثه‌خیز شهرک امیرالمومنین(ع) در محور سمنان-مهدی‌شهر خبر داد تصریح کرد: قرار است که این پروژه که مبلغ آن ۸۳ میلیارد ریال است ظرف یک بازه زمانی چهار ماهه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
وی همچنین از عقد یک قرارداد دیگر با هدف اصلاح و رفع خطر از دو نقطه حادثه‌خیز استان خبر داد و اظهار کرد: در قالب این قرارداد قرار است که قوس‌های محدوده روستای لاسجرد که دربرگیرنده دو نقطه حادثه خیز است اصلاح و رفع خطر شوند.
سرپرست اداره نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه هر دو نقطه حادثه‌خیز این پروژه بعد از کاروانسرای تاریخی لاسجرد قرار دارند اضافه کرد: مبلغ قرارداد این دو نقطه حادثه‌خیز نیز ۱۴۷ میلیارد ریال برآورد شده است. این دو پروژه نیز باید تا پایان امسال تکمیل و برای افتتاح تحویل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان شوند.
وی ایمن سازی و رفع خطر از نقاط حادثه خیز را در کاهش تلفات و سوانح جاده ای استان موثر ارزیابی و خاطرنشان کرد: محورهای استان سمنان از پرترددترین محورهای کشوند و لذا اصلاح و رفع خطر نقاط مستعد حادثه آن به کاهش قابل توجه تصادفات جاده ای در کشور کمک شایانی خواهد کرد.
سرپرست اداره نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در خاتمه با اشاره به هزینه بالای پروژه های راهداری خواستار توجه بیش از پیش دولت به طرح های زیرساختی حوزه راهداری در کشور و خصوصا استان سمنان شد.
انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403080503122
  • خبرنگار : 50233